És de sobres conegut que les tendències referent a disseny es carrosseries han marcat el ritme i la direcció de la indústria de l'automòbil des de fa ja moltes dècades. En aquest sentit, no és que sigui cap secret que els últims temps no han estat d'altres que els SUV els models que s'han imposat no tan sols a nivell europeu sinó també a nivell mundial, sent la carrosseria més venuda globalment.

Com sol passar en aquests casos, l'èxit d'una carrosseria tan concreta com aquesta dels SUV ha derivat el que altres carrosseries molt assentada sobretot a Europa com eren els monovolums i les berlines hagin perdut la immensa majoria del seu protagonisme però que, alhora, un tipus de cotxe pràcticament oblidat per molts fa tot just uns anys estigui creixent cada vegada més quant a vendes, entre altres coses perquè es converteix en una alternativa interessant als SUV.

 

Aquesta carrosseria no és altra que la de les furgonetes compactes, un tipus de cotxe que fins fa molt poc els fabricants tenien en un segon o tercer pla però que ara marques com Peugeot, Citroën, Ford o Toyota, entre altres, estan cuidant amb molt més detall molt més afecte, llançant noves versions de models tan icòniques com el Berlingo que, sens dubte, tenen cada vegada més aspecte de turisme i menys de furgoneta.

El Citroën Berlingo, un 'anti SUV' a tenir en compte

En el cas del Berlingo, aquesta famosa furgoneta francesa s'ha renovat recentment adoptant el nou llenguatge de disseny de la marca i, com no podia ser de cap altra forma, des del fabricant fins a d'intentant augmentar les seves xifres de vendes a través de promocions molt interessants.

Una d'elles pasa per el nivell d'acabat Max, un acabat intermedi però amb el qual aquest model arriba ja molt ben dotat de sèrie, i un motor dièsel de 130 cavalls de potència associat a una transmissió manual, una mecànica pensat especialment per a aquelles famílies que recorreran molts quilòmetres al llarg de l'any i, sobretot, ho faran en autovies i autopistes on aquest tipus de mecàniques acaben oferint les seves millors prestacions, especialment a nivell de consum.

 

Tenint en compte el descompte actual, aquest model acaba tenint un preu que ronda els 27.000 €, una quantitat que el deixa més o menys al mateix nivell que alguns SUV compactes a Espanya, però és important recalcar que, almenys a nivell d'habitabilitat i capacitat de càrrega, aquest Berlingo continua estant molt per davant de models com el Nissan Qashqai, el Kia Sportage i companyia que, això sí, compten amb un disseny, sobretot a nivell interior, més cuidat i modern.