Com bé saben aquells que estan buscant un cotxe pràctic, polivalent, familiar, amb molta capacitat de càrrega i amb molta habitabilitat i, sobretot, amb una bona relació qualitat preu, les furgonetes compactes s'han convertit en la millor opció actualment al mercat, entre altres coses perquè la immensa majoria de fabricants han deixat d'apostar pels monovolums i s'han centrat en els SUV, models que solen acabar sent més cars que les furgonetes compactes i que, al contrari, no compten amb aquest caràcter tan polivalent com el de models tan assentats al nostre mercat com és el cas del Citroën Berlingo.

 

És més, no és que sigui precisament cap secret que el model francès, que s'ha renovat actualment adaptant el seu disseny al nou llenguatge de disseny de la marca, passa per ser una de les millors opcions dins del seu segment, un segment en el qual les marques estan posant cada vegada més interès veient que són cada vegada més les famílies que estan per models d'aquestes característiques.

L'Opel Combo, un model gairebé idèntic al Citroën Berlingo

El curiós en aquest cas és que, com passa amb tants altres models i tantes altres categories, el fet que alguns fabricants formin part d'un mateix grup de marques és el que va acabar provocant que alguns dels seus models siguin opcions pràcticament idèntiques.

Això és el que passa amb el Citroën Berlingo i l'Opel Combo, dos models que, si bé és cert que quant al seu disseny exterior es diferencien clarament de cada un d'ells aposten pel seu propi llenguatge de disseny, tant a nivell de disseny interior com de propostes mecàniques són pràcticament el mateix cotxe.

 

Així, el model alemany passa per ser el gran rival d'aquest Citroën, entre altres coses perquè, si bé és cert que és un model pràcticament idèntic, a nivell de qualitat de materials se situa potser un petit esglaó per sobre, així com a nivell de disseny sent una opció més neutra que el model francès.

Quant al preu, les diferències entre els dos models són mínimes, però algunes promocions actuals del model alemany no situar un esglaó per sota, per la qual cosa és probable que les seves xifres de vendes millorin a Espanya.