Els SUV compactes van guanyant cada vegada més pes al mercat espanyol. Les principals marques amb plenament conscients d'això. De fet, marques com Citroën o Toyota han optat en els últims temps per llançar al mercat opcions que encaixen perfectament amb el que molts busquen en aquests moments per al seu dia a dia.

I això no és cap altre que un SUV de mida molt compacta, àgil per moure's en entorns urbans, amb espai això sí per al dia a dia fins i tot familiar i amb dissenys atractius i gammes mecàniques àmplies.

El Citroën C3 Aircross és l'aposta de la marca francesa per al mercat dels SUV compactes, un dels que més creix a Espanya - Citroën

En aquest sentit, les dues marques acaben d'incorporar dos models que quadren amb aquests paràmetres. D'una banda, el Citroën C3 en la seva versió Aicross, una versió tipus crossover que, per disseny, és per a molts més atractiva que el propi C3. D'altra banda, el nou SUV urbà de Toyota, el Yaris Cross, la versió crossover del Yaris i que pot presumir de comptar amb l'últim en tecnologia del fabricant japonès.

Les ofertes del Citroën C3 Aircross i el Toyota Yaris Cross

Dos models que, això sí, que per molt que comparteixin segment, mida i client objectiu, tenen una gran diferència: el seu motor. I aquesta és la millor carta del Toyota. I és que, com és ben conegut, els japonesos continuen apostant per la hibridació en gairebé tots els seus models, i el Yaris Cross no anava a ser una excepció.

El Toyota Yaris Cross és la novetat de la marca japonesa al seu catàleg de SUV, un model que continua apostant per la tecnologia híbrida als seus motors - Toyota

Un Yaris Cross que, com bé podem veure al configurador de la marca, té un preu de partida de promoció de 23.350 euros en la seva versió d'accés. Una versió que arriba, això sí, amb un motor híbrid de 116 cavalls que li permet poder lluir l'etiqueta ECO de la DGT.

Per la seva part, el Citroën C3 Aircross més bàsic compte ara amb una promoció que, com veiem al configurador de la marca francesa, parteix des dels 20.170 euros en la versió amb motor de gasolina de 110 cavalls.

La diferència de preu, de més de 3.000 euros, juga molt a favor del Citroën. Tanmateix, tenint en compte que el model francès no compta amb un motor híbrid i, per tant, no pot lluir l'etiqueta ECO de la DGT, és més que preferible fer l'esforç econòmic inicial per a així, comptant a més que el consum serà menor en el Yaris Cross, anar a buscar un model híbrid i els avantatges que això comporta.