Els utilitaris continuen sent cotxes molt demandats al nostre país, entre altres coses perquè, a excepció d'alguns models, la immensa majoria d'ells continuen optant per motors de gasolina amb potències baixes, la qual cosa acaba derivant en preus finals també molt baixos.

No és casualitat llavors que alguns dels models més venuts a les carreteres espanyoles siguin utilitaris, com és el cas del Dacia Sandero, el Seat Ibiza o el Citroën C3, entre d'altres.

I és que es pot tenir en compte que, si bé és cert que són models pensats per moure's per entorns urbans interurbans quant a dimensions, habitabilitat i capacitat de càrrega, són models que poder afrontar un llarg viatge a la carretera i autopista sense cap tipus de problema sempre tenint en compte, això sí, les seves limitacions de potència.

 

Precisament el Citroën C3 és un dels models més interessants actualment a Espanya, entre altres coses perquè, amb la nova generació a la cantonada, actualment la marca francesa està promocionant la versió sortint, per això molts ho veuen com una oportunitat. Això sí, es pot tenir en compte que és precisament el Suzuki Swift, un dels models més desconeguts al nostre país, el que es presenta com una alternativa també interessant al Citroën.

Dos utilitaris similars però amb una important diferència

Si comparem aquests dos models, les diferències referent a mesures són mínimes, per la qual cosa els dos són models no pensats precisament per a grans famílies sinó per als conductors que no necessiten molt espai ni molta capacitat de càrrega, sinó un model d'unes dimensions reduïdes amb el qual moure's àgilment en entorns urbans i interurbans.

 

On sí que hi ha una diferència important és als seus motors, i és que el Citroën més senzill de tots compta amb un motor de gasolina de 83 cavalls de potència sense cap tipus de sistema d'hibridació, mentre que el model japonès explica amb una mecànica amb la mateixa potència però, en el seu cas, sí que arriba amb un sistema de micro hibridació lleugera.

Aquest petit sistema és el que li permet lluir l'etiqueta ECO de la DGT, una etiqueta molt útil especialment per a aquells que busquin un model per moure's sense cap tipus de problema a les grans ciutats del nostre país, on aquesta etiqueta és cada vegada més fonamental. Per això, encara que el Suzuki costi una mica més de 17.000 € i el Citroën poc més de 14.000 €, molts vegin el model japonès com una opció més interessant.