Citroën, una de les dues marques franceses generalistes del grup Stellantis, té l'honor de comptar dins de la seva gamma amb un cotxe, el Citroën C4, que ha inaugurat a Espanya un nou segment, el dels crossover hatchback, que farà molt parlar en els propers mesos. Les tendències del mercat, i així ho demostren els últims llançaments, mostren com les marques juguen a favor d'un segment nou situat entre els compactes i les berlines i els omnipresents SUV. El Ctitroën C4 funciona raonablement en el que a vendes es refereix però, dins de la mateixa gamma de Citroën, s'enfronta a un rival formidable: el Citroën C5 Aircross, un SUV mitjà amb una habitabilitat interior excepcional. Vejam què ofereixen l'un i l'altre.
Un SUV ampli, amb estil i eficient
El Citroën C5 Aircross és un SUV mitjà de 4,5 metres de llarg amb un maleter de 580 litres i una habitabilitat interior destacada, ja que és un dels pocs cotxes actualment a la venda a les places posteriors de la qual poden viatjar tres adults sense problemes. Comparteix plataforma amb el Peugeot 3008 però, malgrat això, té molt poc que veure en el seu aspecte exterior amb aquest altre SUV supervendes. La versió convencional ens ofereix propulsors dièsel o de gasolina de 131 CV i, també, hi ha una versió PHEV de 225 CV que, això sí, té el maleter més petit.
I el C4?
El C4 és un crossover compacte de 4,36 metres de llarg amb 380 litres de maleter que ens ofereix potències d'entre 100 i 130 CV en funció de la motorització que es triï. En gasolina, podem escollir entre 100 i 130 Cv i en dièsel, entre 110 i 130 CV. Com el C5 Aircross, se'ns ofereix molt ben equipat i amb una comoditat interior excepcional. Durant aquest estiu, el C4 està disponible, segons el portal d'ofertes quecochemecompro.com, a partir de 21.480 euros i el C5 Aircross, des de 28.195, que es converteixen en 38.000 si es tria l'opció híbrida. La versió elèctrica del Citroën C4 costa, després d'aplicar-li tots els descomptes disponibles i els ajuts del Govern d'Espanya, en 27.630 euros.