El Citroën C4 que Stellantis fabrica en la planta que ocupa la mateixa ubicació que, al seu dia, va ocupar la mítica Barreiros és una de les sensacions d'aquest any a Espanya; però des de la Xina, encara que passant abans per Longbridge (West Midlands) per ser degudament identificat amb les sigles MG, arriba una opció més que interessant: el MG HS Híbrid. Amb quin d'ells et quedes?
Com és el C4?
El Citroën C4, juntament amb Renault Arkana, és el vehicle que, amb la seva aparició, ha posat a sobre la taula una alternativa al regnat dels SUV. Les seves línies de crossover hatcback prefiguren una nova categoria de vehicle que, si no hi ha sorpreses, es convertirà en els propers mesos en la qual domini el mercat, perquè la majoria de vehicles nous que veurem en els propers mesos són d'aquest tipus. En concret, el C4 mesura 4,36 metres, ofereix 380 litres de maleter i consumeix, en la seva versió d'accés, 4 litres cada 100 quilòmetres. Es tracta, en concret, d'un Blue HDI de 110 CV. El preu, segons el portal quecochemecompro.com, queda aquest mes en 21.480 euros.
Alternativa britànica
Una de les alternatives més interessants al reeixit Citroën C4 ens arriba des dels voltants de Birmingham, la ciutat al costat de la qual s'ubica Longbridge el quarter general de MG a Europa. Es tracta, en concret, del MG HS, un SUV de 4,57 metres amb 448 litres de maleter que surt aquest mes, segons quecochemecompro.com, per 26.290 euros en la seva versió híbrida que, segons la marca, garanteix un consum d'1,8 litres cada 100 quilòmetres i és capaç de desenvolupar 204 CV de potència. El nivell d'equipament interior és excel·lent, del millor que s'ha vist en un cotxe de fabricació Xina. Això, unit al preu excel·lent amb què s'ofereix aquest mes, fa pensar i molt. La versió híbrida del C4 surt, ara el juliol, per 27.630 euros.