En Citroën són molt conscients que el segment dels SUV de mida compacta és un dels que més alegries li està donant i, sobretot, els pot continuar donant durant molt temps. Entre altres coses perquè només aquest tipus de models els que cada vegada estan augmentant la seva quota de mercat a Espanya.

En el seu cas, el seu millor representant en aquest invent no és altre que el C5 Aircross, model que se situa per sobre del C3 Aircross i que, a diferència del que passa amb el sud de mida urbana, pot presumir de comptar amb un molt bon equipament de sèrie i amb una gamma mecànica cada vegada més extensa.

De fet, es pot tenir en compte que aquest Citroën pot presumir de ser un dels híbrids endollables més venuts actualment al nostre país, i que la seva versió híbrida endolla parli representa ni més ni menys que el 40 % de les vendes que està aconseguint des de fa ja un temps a les carreteres espanyoles.

 

Això sí, tenint en compte que són molts conductors que volen tenir l'etiqueta ECO i etiqueta ZERO de la DGT però tampoc no estan disposats a pagar l'alt preu que cal pagar per fer-se amb un model híbrid endollable, la marca francesa han decidit comptar amb la tecnologia micro híbrida que està començant a destacar dins de totes les marques del grup Stellantis.

Citroën aposta per un C5 Aircross amb motor micro híbrid

Una tecnologia que té com a principal objectiu posar al mercat una opció més barata respecte als motors híbrids convencionals per poder aconseguir l'etiqueta ECO de la DGT. Si bé és cert que normalment aquestes versions solen ser una mica més cares que les inversions que compta amb un motor de combustió tradicional, solen ser també bastant per sota respecte a les versions que compten amb motors híbrids auto recarregables.

 

En aquest cas no es coneix encara el preu que tindrà aquesta versió del C5 Aircross, encara que si se sap que arribarà amb un motor micro híbrid de 130 cavalls de potència associat a una transmissió automàtica, per la qual cosa|, tenint en compte que cada vegada són més els espanyols que busquen un model amb aquest tipus de mecànica, és molt probable que, una vegada es posi a la venda a partir del segon semestre, les vendes d'aquesta versió siguin molt altes.

Un moviment estratègic molt interessant per part de la marca francesa que sap que altres fabricants com Hyundai, Kia o Nissan, entre d'altres, estan també apostant pels MHEV.