Parlar de Citroën és parlar d'una solució que va convertir els cotxes d'aquesta marca francesa en els més còmodes del mercat i que es deia suspensió hidropneumàtica. Mítics models com el Citroën DS Tauró, el CX, el BX, el Xantia o el C6 i el C5. El 2017 la marca va deixar d'incorporar aquesta singular i comodíssima suspensió. L'excusa van ser els seus elevats costos i la millora exponencial dels nivells de comoditat que oferien les més senzilles suspensions pneumàtiques adaptatives. Ara, i amb el seu nou Citroën C5 X, la marca francesa presenta una nova suspensió que, diuen, podria arribar a igualar o superar el que va suposar al seu dia aquella suspensió especial que va estrenar el DS.
Quatre anys de feina
La marca de Stellantis assegura portar quatre anys treballant en el projecte i el resultat és clar: el C5 X és molt per sobre del nivell de confort que ofereix la seva competència i, si ho està, és gràcies al seu sistema de suspensió. Ara bé: encara que bo, el nou sistema no assoleix l'excel·lència que s'associava en sú dia a la suspensió hidropneumàtica. Aquella sensació de gairebé flotar sobre la carretera que oferien els Citroën no s'ha superat encara.
Al bon camí
La suspensió del C5 X es denomina Advanced Confort Active Suspension i és, en essència, un amortidor amb variació activa, topalls hidràulics i molles especialment toves que absorbeix les irregularitats de la calçada millor que altres tipus de suspensió. El resultat és bo, però no excel·lent. Continuïn treballant, senyors de Citroën: el seu C5 X ho val.