El mercat de rènting a Espanya ha experimentat un notable creixement el juny de 2024, amb un total de 38.903 matriculacions de cotxes nous registrades per les empreses de rènting. Aquest increment del 18,53 % respecte a l'any anterior ha consolidat el rènting com una opció cada vegada més popular al canal d'empresa, representant el 51,50 % del total de matriculacions en aquest segment.

Entre gener i juny de 2024, les companyies de rènting han acumulat un total de 184.956 matriculacions de vehicles, la qual cosa suposa un augment del 16,02 % en comparació amb el mateix període de l'any anterior. Aquestes xifres representen el 29,04 % del total de matriculacions a Espanya, la qual cosa subratlla la creixent rellevància del rènting al mercat automotriu.

El rènting augmenta a Espanya

El rènting manté un pes significatiu al canal d'empresa, assolint un 48,46 % de les matriculacions en aquest sector. La inversió total realitzada per les empreses de rènting en la compra de cotxes nous durant el primer semestre de l'any ha ascendit a 4.161 milions d'euros, un 17,49 % més que al tancament de juny de 2023. Aquestes dades reflecteixen la forta aposta pel rènting com a solució de mobilitat per a les empreses.

En aquest context, les deu marques de cotxes més matriculades en rènting fins al juny de 2024 han representat el 69,99 % de les operacions totals al canal d'empresa. Aquestes marques han vist incrementades les seves matriculacions en un 7,07 % mentre que el canal d'empresa en rènting ha experimentat una lleugera caiguda de l'1,50 %. Renault es manté com a líder en aquest segment, seguit de Volkswagen i Toyota. Tanmateix, Citroën ha donat la campanada en posicionar-se com la cinquena marca més matriculada en rènting.

El Citroën C3 arrasa en rènting a Espanya

L'èxit de Citroën es deu en gran manera al notable rendiment del Citroën C3, que s'ha convertit en un dels models més demandats en el rènting durant el primer semestre de 2024. Aquest model ha aconseguit posicionar-se al tercer lloc del rànquing de vehicles més matriculats en rènting, només per darrere del Renault Express i el Nissan Qashqai. L'impuls en les matriculacions del Citroën C3 s'ha vist afavorit per les agressives ofertes de la marca en el model sortint, anticipant l'arribada d'una nova generació del C3.

A més del Citroën C3, un altre model de la marca que ha destacat al mercat de rènting és el Citroën Berlingo, que també figura entre els deu vehicles més matriculats. Aquest èxit reflecteix la capacitat de Citroën per oferir vehicles atractius tant per a empreses com per a particulars, consolidant-se com una opció preferent en el rènting.

El panorama del rènting a Espanya mostra una clara tendència a l'alça, amb els deu models més demandats acaparant el 23,03 % del total de matriculacions en aquest canal durant el primer semestre de 2024. Aquests vehicles han incrementat les seves operacions en un 35,20 %, destacant el dinamisme i la competitivitat del sector.