Citroën ha estat treballant amb gran intensitat per presentar un dels seus models més importants en els propers mesos. La marca francesa ha renovat pràcticament tota la seva gamma de productes, però encara queda per presentar un dels models més esperats, el C5 Aircross. Aquest SUV, en la seva versió anterior, va conquerir milers de clients a Europa pel seu disseny i característiques, convertint-se en un veritable èxit comercial. Tanmateix, ara s'enfronta a un gir inesperat en la seva evolució.
El C5 Aircross ha estat objecte d'una gran expectació després de la filtració d'una mula de proves que anticipa el futur model elèctric. No es tracta d'una versió convencional, sinó d'una versió completament elèctrica, que formarà part de la nova gamma de SUV de Citroën. Amb un disseny avançat i d'avantguarda, s'espera que aquest model es converteixi en un dels més cridaners entre les novetats del mercat per a 2025. Tanmateix, Citroën ha hagut d'ajustar els seus plans arran d'un problema inesperat.
Citroën rectifica, el C5 Aircross no serà només elèctric
Al principi, la marca havia pres una decisió bastant radical: transformar al C5 Aircross en un elèctric de gran autonomia i prescindir de totes les versions de combustió. Aquesta estratègia, encara que ambiciosa, ha resultat ser un moviment arriscat que podria haver tingut conseqüències negatives per a les vendes del model. En optar per una conversió tan dràstica, Citroën corria el risc de perdre a una gran quantitat de clients que encara prefereixen els models de combustió o híbrids, especialment en un moment en què els vehicles elèctrics encara no acaben de convèncer tots els conductors. És per això que els francesos han fet marxa enrere: la gamma no només serà elèctrica.
Aquest gir en l'estratègia de Citroën va ser, segons fonts internes, una decisió que es va veure impulsada pel fracàs potencial de la proposta inicial. Amb els elèctrics encara en un procés de maduresa i no sent una opció viable per a tots els mercats, la marca va entendre que una transformació tan radical podia resultar en un daltabai econòmic. El risc de perdre clients i enfrontar dificultats en l'amortització de la inversió era massa alt, la qual cosa va portar a la firma a reconsiderar el seu enfocament.
També hi haurà versions híbrides
La solució que ha trobat Citroën és una combinació d'opcions per al C5 Aircross. Encara que no renunciarà a la seva versió elèctrica, que oferirà una impressionant autonomia de gairebé 700 quilòmetres amb una sola càrrega, la marca també apostarà per versions híbrides no endollables. Aquestes versions estaran equipades amb la tecnologia MHEV, que permet un desplaçament mínim en mode elèctric, però sense la necessitat d'endolls. Aquesta decisió fa que el model sigui més accessible i atractiu per a aquells conductors que no se senten còmodes amb la idea d'un vehicle completament elèctric.
Aquest nou enfocament de Citroën té per objectiu oferir una gamma més diversa i adaptada a les necessitats d'un públic més ampli. En introduir tant versions totalment elèctriques com híbrides, Citroën pot atreure tant els entusiastes dels vehicles elèctrics com aquells que prefereixen les solucions més convencionals.