Els que sempre han tingut a Citroën com un de les seves marques de referència són molt conscients que la marca francesa sempre s'ha caracteritzat per tenir un o dos models que no segueixen precisament la línia marcada per les tendències del moment, sinó que aposten per tenir una personalitat molt pròpia que, això sí, en molts casos ha provocat que les xifres de vendes d'aquest tipus de models no hagin estat gaire notables.

Un bon exemple d'això és el Citroën C5 X, un model que passa per ser una barreja entre una berlina i un SUV que es converteix en un crossover molt incomprès a nivell de disseny i que, conseqüentment, ha tingut unes xifres tan baixes quant a vendes que no són pocs els que donen per fet que no tingui continuïtat de la mà d'una nova generació.

 

Evidentment des del fabricant no han apuntat gens oficial sobre això, però el fet que la nova versió 2025 d'aquest model hagi vist com s'ha reduït tant la seva gamma d'equipament com la seva gamma mecànica ho fa una altra cosa que provocar que siguin molts els que donin per fet que el seu futur està més que compromès.

El Citroën C5 X perd opcions i molts donen per fet que no tindrà futur

Pel que es refereixi els seus equipaments, ara la marca francesa presenta tan sols dues opcions, els acabats Plus i Max que, això sí, arriben ben dotats en tots els sentits, especialment el superior en qui podem comptar amb molta tecnologia.

 

Però el principal canvi arriba en l'apartat mecànic ja que ha decidit prescindir de les opcions amb motor de combustió sense cap tipus d'hibridació, apostant ara perquè aquest model compti amb una versió amb un motor micro híbrid de 136 cavalls de potència associat a una transmissió automàtica que lluu l'etiqueta ECO de la DGT i a dues versions amb un motor híbrid endollable, una de 180 cavalls de potència i altra de 225 cavalls de potència, amb més de 50 km d'autonomia elèctrica en els dos casos i per tant dues opcions que lluir l'etiqueta ZERO de la DGT.

El curiós en aquest cas és que la versió micro híbrida i la versió endollable menys potent tan sols es poden configurar amb l'acabat més senzill, amb poc més de 40.000 € i poc més de 50.000 € de preu respectivament, mentre que la versió híbrida endolla parli més potent tan sols es pot configurar amb el nivell d'acabat superior, amb un preu de més de 54.000 €.