Com bé saben els que sempre han tingut Citroën com una les seves marques de referència, el fabricant francès sol apostar per no seguir literalment el pas de la resta de fabricants generalistes a Europa.

Un bon exemple d'això és que, almenys dins del grup Stellantis, el grup al qual pertany la marca francesa, el fabricant optat per ser un dels que més està apostant per llançar el mercat model 100 × 100 d'elèctrics. No és casualitat llavors que Citroën pugui presumir de ser la marca que milloris xifres de vendes quant als elèctrics té dins de la pròpia Stellantis, que no és que sigui precisament petit.

 

Una aposta pels models elèctrics que continua sent molt fort de cara a un futur no molt llunyà, entre altres coses perquè, conscients que aquests models acaben sent els veritables ordinadors de les carreteres a Europa dins de no molts anys, en Citroën no volen quedar-se enrere, per això han pres una decisió que afecta directament un dels seus millors models.

El Citroën C5 Aircross tindrà un substitut elèctric

I és que no ha estat cap altre que el màxim responsable de Stellantis, Carlos Tavares, el que ja ha assegurat que la pròxima generació del Citroën C5 Aircross, el SUV estavella actualment de la marca francesa, serà un model 100 × 100 elèctric.

Es pot tenir en compte que, a diferència del que passa amb els germans petits d'aquest model, especialment el Citroën C3 Aircross, el Citroën C5 Aircross no pot presumir de tenir una quota de mercat molt gran, almenys a Espanya, per això a la marca francesa volen convertir-lo en una opció molt interessant per a aquells que busquin un SUV de mida compacta 100 × 100 elèctric.

 

Serà durant el pròxim 2025 quan la marca francesa llança al mercat aquest nou model, un model que comptarà amb bateries molt potents que li permetran tenir fins a 700 km d'autonomia, convertint-se a més, com sol ser habitual en el fabricant, en una de les millors opcions quant a relació qualitat preu dins de les carreteres europees.

De moment l'única opció que contemplen a Citroën respecte a aquest futur model és que compti amb una opció únicament elèctrica, encara que no seria estrany que, veient que els elèctrics tampoc no tenen encara una quota de mercat gaire gran, la marca opti per llançar potser també alguna versió amb un motor de combustió unit algun tipus de sistema d'irrigació, encara que els plans passen per apostar, tret que vegin cada ment que no serà una opció viable, per la versió elèctrica.