Citroën, com passa també amb altres marques generalistes de molt pes a Europa, pot presumir de tenir al seu catàleg històric alguns dels models que ja formen part de la història de les carreteres del vell continent.

Un d'ells és precisament el 2CV en versió furgoneta, un model que va arrasar feia moltes dècades, que ha deixat i va deixar una empremta més important del sector de l'automòbil i ara, com ocorregut amb altres models també històrics, sembla que tornarà en forma d'elèctric.

 

I és que no és que sigui precisament cap secret que l'entrada en joc dels motors 100 × 100 d'elèctrics està donant pas també a la reinterpretació de moltes marques d'alguns dels seus models amb motor de combustió més atractius de fa ja unes dècades.

Bons exemples d'ells són el nou Renault R5 elèctric o la Volkswagen ID.Buzz, models que s'han basat en icònics supervendes del passat per tornar ara en forma de models molt més moderns mantenint el seu esperit.

Citroën produirà una versió retro i elèctrica del seu famós 2CV furgoneta

En cas de Citroën, la marca francesa ha decidit col·laborar amb el preparador italià Caselani en un projecte per tornar la vida al 2CV en versió furgoneta amb un estil retro molt particular.

Un projecte que ja ha donat resultats i que, com bé podem veure en les imatges, fa d'aquest nou Citroën u dels models més atractius per als amants de la retro. "Estem molt orgullosos que Caselani hagi revisat el nostre Berlingo més venut, inspirant-se en l'icònic 2CV Fourgonnette, que va deixar la seva empremta tant en la història de Citroën com en la del sector automotriu en general," ha apuntat Pierre Leclercq, el director d'Estilisme de Citroën.

 

Per la seva part, ha estat David Obendorfer, el dissenyador de Caselani, el que ha apuntat que "Les especificacions de disseny no consistien simplement a copiar les formes de la vella camioneta en el sentit més estricte. En canvi, van implicar retrocedir en el temps i portar el seu encant únic al vehicle del segle XXI".

Però potser en aquest cas és que, a diferència d'altres models que formen part de projectes similars, sembla ser que si una altra vegada sí que té al cap que aquest model entra en fase de producció, el que segurament provocarà que molts el vegin com una opció molt atractiva tenint en compte que, entre altres coses, la capacitat de càrrega d'aquest nou dos cavalls triplica la que tenia el model original.