Un dels grans objectius que s'han marcat en Citroën així com en la resta de marques generalistes de cara als propers mesos i anys a les carreteres europees és frenar, com sigui, l'auge de vendes que estan tenint marques xineses com MG.

 

I és que és de sobres conegut que aquest tipus de fabricants low-cost han arribat recentment a les carreteres europees de la mà de models amb qui és realment competir referent a relació qualitat preu. És per això que el fabricant francès, així com altres grans marques històricament molt assentades a les carreteres europees, han apostat per entrar directament en la guerra dels cotxes barats de la mà d'opcions tan interessant com la nova generació del C3 Aircross.

El nou Citroën C3 Aircross és una alternativa als xinesos

Un model que ha guanyat de forma considerable respecte a la seva mida en comparació amb la generació anterior, fins al punt que en aquesta generació actual es pot configurar amb fins a set places, encara que es pot tenir en compte que les dues places extres no és que siguin precisament sinònim de bona habitabilitat, sinó que estan pensades per a situacions molt puntuals.

En qualsevol cas, guanyant mida i habitabilitat, aquest model passa a ser una opció fins i tot més familiar, amb un maleter de més de 450 l de capacitat de càrrega, sobretot, amb els preus de partida en les seves versions d'accés que el converteixen en una opció realment temptadora per als que busquen un preu baix.

 

És cert que la versió d'accés, que té un preu d'uns 16.000 €, arriba amb un nivell d'equipament i de motor molt just, però per uns 20.000 € ja podem tenir un Citroën C3 Aircross amb un motor micro híbrid de 136 cavalls de potència i un nivell d'equipament comparable al de qualsevol model generalista, pel que no és casualitat que molts el vegin com una opció més interessant respecte a les opcions que podem trobar en catàlegs com el de MG.

Veurem fins a quin punt l'entrada en joc nostre mercat d'aquest tipus de cotxes barats i de marques europees acabat no sent frenat les vendes dels cotxes xinesos, però el que és evident és que marques com Citroën han decidit fer un salt davant i entrar directament en guerra amb aquest tipus de fabricants que estan conquerint a cada vegada major nombre de conductors a Espanya i a Europa.