La història dels motors PureTech de Citroën no ha estat la més gloriosa. El que prometia ser una revolució en termes de baixes emissions i eficiència per a motors de gasolina de petita cilindrada, va acabar convertint-se en un autèntic mal de cap per a la marca i els seus clients. El disseny defectuós va portar a una infinitat de problemes mecànics que van afectar centenars de milers de vehicles a Europa. Davant d'aquesta situació, Citroën ha decidit prendre mesures contundents per recuperar la confiança dels usuaris.
Des del passat 1 de gener de 2025, la marca ha llançat el programa Citroën We Care, una nova garantia estesa que cobreix fins a vuit anys o 160.000 quilòmetres. Aquesta garantia protegeix components clau com el motor, la caixa de canvis i el sistema de transmissió, encara que exclou les peces de desgast. La condició per accedir a aquesta cobertura és realitzar les revisions de manteniment en concessionaris oficials, la qual cosa també garanteix que els vehicles es mantindran en òptimes condicions.
Citroën compensa als seus clients les molèsties ocasionades pels defectes dels motors PureTech
El programa de manteniment de Citroën varia segons el tipus de propulsió del vehicle. Els models de gasolina i híbrids han de ser revisats anualment o cada 15.000 quilòmetres, mentre que els dièsel estenen aquest interval a 20.000 quilòmetres. En el cas dels vehicles elèctrics, el manteniment es realitza cada dos anys o 30.000 quilòmetres, la qual cosa reflecteix la menor necessitat d'intervencions en aquest tipus de tecnologia. Aquest enfocament adaptatiu mostra un esforç per part de la marca per ser més flexible i atendre les necessitats específiques de cada tipus de motor.
Una de les solucions més destacades implementades pel grup Stellantis, al qual pertany Citroën, ha estat el reemplaçament de les corretges de distribució dels motors de gasolina per altres de reforçades amb fibra de vidre. A més, en els models híbrids, marques com Jeep han introduït cadenes de distribució, una tecnologia més duradora i confiable. Aquestes millores s'han estès als models MHEV de Citroën, elevant la fiabilitat dels seus motors i minimitzant els problemes mecànics.
Des de l'1 de gener de 2025 es pot aprofitar el programa Citroën We Care
El reforç en la confiança dels seus productes és clau per a Citroën, especialment amb la introducció dels seus nous motors més eficients. Amb el programa We Care, la marca busca demostrar el seu compromís amb la qualitat i la satisfacció del client. Aquest moviment no només apunta a resoldre problemes del passat, sinó també a garantir un futur més confiable per als seus vehicles.
Malgrat aquest avanç, Citroën encara té reptes pendents. Encara que els motors PureTech han estat objecte d'atenció, els models dièsel que requereixen injeccions d'AdBlue continuen presentant problemes a certs mercats. Mentre que a Itàlia s'han pres mesures específiques per abordar aquestes dificultats, a Espanya encara no s'han anunciat solucions clares. Això planteja interrogants sobre si la nova garantia de vuit anys també cobrirà possibles defectes en aquest àmbit.