No és que sigui precisament cap secret que Citroën, com a bona marca generalista que és, sap molt bé que al final el que compten són les xifres de vendes totals any a any. És per això que, per molt que a la marca francesa haguessin aconseguit molt èxit a les carreteres del vell continent amb models amb carrosseries tipus berlina o monovolums, va ser fa ja uns anys quan van decidir fer el pas definitiu i centrar-se en bona mesura en els SUV, la carrosseria de moda actualment.
Un tipus de carrosseria que de fet no ha fet cap altra cosa que eliminar gairebé per complet a les berlines i als monovolums al mercat del vell continent, i a més apropiar-se així, almenys per exemple a Espanya, de més del 50 % de matriculacions.
Tanmateix, tal com han apuntat des de Citroën, almenys a la marca francesa consideren que està carrosseria que porta més de 15 anys sense deixar de créixer va acabar per perdre també el seu protagonisme les carreteres europees. I serà així, almenys aconseguir a la Citroën, a causa de l'entrar al joc dels models 100 × 100 d'elèctrics.
El CEO de Citroën considera que els SUV tenen ja data de caducitat
No ha estat cap altre que Vincent Cobée el que ha deixat clara quina és la seva idea en aquest aspecte: "el públic en general ja no acceptarà cotxes amb un gran pes. Igual com els dinosaures, el SUV també morirà". En aquest sentit, el màxim responsable de la marca francesa apunta que serà a partir de 2030 quan les vendes d'aquest tipus de carrosseries començaran a caure gradualment per acabar desapareixent del mercat.
El motiu principal per apuntar aquesta idea és que, almenys segons la seva opinió, l'extra de pes que suposa un SUV respecte a un altre tipus de carrosseries provocarà que, veient que es pot aconseguir menys autonomia amb un SUV que amb un altre tipus de carrosseria, els clients obtén per deixar de banda els SUV.
"En un elèctric de bateria, si la seva aerodinàmica és incorrecta, la penalització en termes d'abast és enorme. Pots perdre 50 quilòmetres entre una bona i mala aerodinàmica, però entre un SUV i un sedan estàs parlant de 60, 70 o 80 quilòmetres molt fàcilment", ha apuntat Cobée.
En aquest sentit, no són pocs els que asseguren ja que la carrosseria que substituirà als SUV serà el que ella molts comencen a denominar com SUL, és a dir, una carrosseria que es queda mig camí entre un SUV tradicional i una berlina. Un tipus de carrosseria que ja podem trobar per exemple en models com el Citroën C4 X, un model que exemplifica la voluntat de la marca francesa d'anar encaminant-se a poc a poc era aquesta direcció.