Els que sempre estan molt atents a les novetats de Renault, una de les marques europees amb més pes a les carreteres espanyoles des de fa ja molts anys, saps molt bé que el fabricant forma part de l'anomenada 'Aliança', un acord de col·laboració amb dues marques japoneses com són Nissan i Mitsubishi.

Si bé és cert que amb qui més relació i amb qui més tecnologia comparteix la marca francesa és amb Nissan, es pot tenir en compte que en els últims temps no ha estat cap altra que Mitsubishi la que ha aprofitat aquest acord de l'aliança per fer ús de bona part de la tecnologia de la marca francesa.

 

Un bon exemple d'això és el nou Mitsubishi ASX, un model que, com bé saps els que s'han interessat en ell, no deixa de ser la versió japonesa del Renault capturo, és a dir, que és exactament el mateix cotxe que el model francès però amb alguns petits canvis estètics per diferenciar-lo i que sigui evident que es tracta d'un model de Mitsubishi.

El nou Mitsubishi Colt, el Renault Clio a la japonesa

I aquesta mateixa estratègia és la que han tornat a utilitzar ara amb el nou Mitsubishi Colt, un utilitari que no deixa de ser una còpia exacta del Renault Clio, un dels models més venuts a Europa, però, com ocorre també amb l'ASX, la marca japonesa l'ha diferenciat del Renault amb petits detalls més enllà del logo.

Si bé és cert que són molts els que critiquen aquesta estratègia, es pot tenir en compte que és una manera molt senzilla i probablement molt beneficiosa per a la marca japonesa d'anar ampliant a poc a poc la seva quota de mercat a Europa, entre altres coses perquè amb prou feines hi ha despesa referent a inversió per a la fabricació d'aquest model ni per al seu desenvolupament.

 

De moment el fabricant japonès no ha donat a conèixer el rang de preus d'aquest model, però no seria estrany que se situarà més o menys al mateix nivell que en el model francès, per la qual cosa la versió més senzilla d'aquest model podria rondar els 17.000 €, amb el que no és així a l'acció, com és el Clio, molt interessant en el que es refereixi relació qualitat preu.

Falta saber ara fins a quin punt aquesta estratègia comercial, que sembla molt beneficiosa per a la marca japonesa, acabat no donant fruits a nivell de vendes, una cosa complicada tenint en compte ja que hi ha models com el Renault Clio i el Captur estan ja molt assentats.