El Seat Arona és el segon model més venut a Espanya el 2022. I hi va haver mesos en els que apuntava a ser el més venut de l'any, tal com va ser el 2021. Tanmateix, en els últims mesos s'ha vist superat en el rànquing general per un altre SUV, el Hyundai Tucson, que ara és el més venut. I atenció, perquè tampoc no aixeca cap. El Toyota Corolla, per exemple, ja el va superar en vendes a l'agost.
Mentre l'Arona es va quedar en 315 matriculacions, el Corolla en va aconseguir 731. I això que el Corolla pertany al segment dels compactes, que a priori no és tan popular com el dels SUV. Un Corolla que és el compacte més venut d'Espanya, el quart model més popular en la classificació general i que en els propers mesos rebrà una actualització a meitat de cicle.
Toyota prepara una actualització per al Corolla, el compacte més venut a Espanya
El Toyota Corolla actual va sortir a la venda el 2019. Era la desena generació, la qual cosa demostra la bona salut que té. I ara, més de tres anys del seu llançament, s'apropa a la meitat del seu cicle de vida. Un moment en què, com sol ser habitual, rebrà una sèrie d'actualitzacions per mantenir-se a l'altura en el que li queda de cicle de vida.
Aquesta actualització veurà la llum el febrer de 2023. Però malgrat que encara quedin quatre mesos, ja es coneixen alguns detalls. Novetats amb què pretén continuar sent el compacte més venut i un dels més matriculats a tot el món. Resta dir que s'han venut més de 50 milions d'unitats al llarg de la seva història.
Quant al nou que ens portarà el nou Corolla 2023, al marge de canvis en els dissenys del frontal i el darrere, destaca el nou sistema híbrid de cinquena generació de Toyota. Un sistema que aportarà més resposta i millor comportament, alhora que tindrà un rendiment més eficient. A més, també serà més silenciós.
Millores a nivell mecànic i en tecnologia de seguretat
D'altra banda, comptarà amb bateries d'ions de liti que seran més compactes i lleugeres, la qual cosa també ajudarà en l'eficiència en reduir el pes. Concretament, pesaran un 14% menys i tindran un 13% més de capacitat.
Unes bateries que alimentaran els dos blocs disponibles en la gamma. El 1.8, que passarà dels 122 CV als 140 CV de potència, i el 2.0, que passarà de 184 als 196 CV. El primer augmentarà la potència en un 14%, mentre que el segon ho farà en un 6%.
Les prestacions també milloren. El 1.8 redueix el temps del 0 a 100 km/h en 1,7 segons, mentre que el 2.0 ho fa en 0,4 segons. Mentre que registraran unes emissions de CO2 de 102 i 107 grams per km, així com un consum que rondarà els 4,5 litres cada 100 km.
Tampoc no faltaran novetats en l'apartat tecnològic. El nou Toyota Corolla comptarà amb una pantalla de 10,5 polzades per al sistema d'info-entreteniment i un quadre d'instruments digital de 12,3 polzades. A més, ara podrem controlar algunes funcions amb el mòbil com l'obertura i tancament remot de portes o la climatització.
El Corolla mantindrà els preus
També trobarem una important dosi en sistemes de seguretat. Trobarem sistemes precol·lisió en interseccions, mentre que s'han millorat altres com el reconeixement de senyals de circulació, l'assistent de manteniment de carril o el control de creuer adaptatiu.
I el més important: els preus. Perquè Toyota ha anunciat que mantindrà els preus respecte als de 2022. Així, la gamma començarà en els 24.200 euros per a la versió de 5 portes i en els 25.800 euros per a la familiar.