Thomas Schaefer, Director d'Operacions de Volkswagen, s'ha pronunciat sobre el futur a curt, mitjà i llarg termini del fabricant. I al marge d'anunciar alguns llançaments, ha donat una informació clau que interessarà a qualsevol que tingui al cap estrenar un Volkswagen en els propers anys.

Segons va anunciar l'executiu, la marca alemanya prepara algunes novetats en la seva gamma. Entre altres, la renovació del VW ID.3. El petit compacte rebrà una actualització l'any que ve que li permetrà "millorar significativament" en parcel·les com la qualitat, als materials i en el seu comportament.

Volkswagen pretén vendre sol cotxes elèctrics el 2033

A més, també va parlar de dos llançaments més. Dues novetats que tenen a veure amb dos models 100% elèctrics, un compacte i un crossover. I no es va oblidar d'esmentar el nou ID.Aero, que veurà la llum l'any que ve i que comptarà  amb versions de fins a 700 km d'autonomia.

Volkswagen ID. Aero
Volkswagen ID. Aero

Però els anuncis no es van quedar en les novetats de la firma. Schaefer també va avançar que Volkswagen ha posat data al calendari per deixar de vendre cotxes de dièsel i de gasolina, així com models amb qualsevol tipus d'hibridació. La que actualment és la marca més venuda a Europa amb 1.082.946 unitats venudes el 2021, dedicarà tota la seva gamma a només cotxes elèctrics a partir de 2033. Els germànics s'avancen així dos anys al que ha establert la Unió Europea, que situa l'obligació de vendre només cotxes elèctrics el 2035.

Peugeot i Renault també s'avancen a la data imposada per la Unió Europea

Val a dir que Volkswagen, fins i tot havent avançat la data, no serà la primera marca que deixarà de vendre cotxes amb sistemes de combustió interna. Peugeot o Renault també han posat data de caducitat als motors que funcionen amb combustibles fòssils.

Peugeot, la segona marca més venuda a Europa el 2021 amb 649.514 matriculacions, ha posat el 2030 com a data límit per començar a vendre sol cotxes elèctrics. Els francesos s'avancen tres anys a Volkswagen i cinc a la Unió Europea.

Mentrestant, Renault, que el 2021 va vendre 638.198 unitats, també s'ha marcat l'any 2030 al calendari com l'any en què també deixaran de vendre cotxes de combustió interna. De fet, les seves intencions passen perquè el 2025 el 30% de les seves vendes siguin només cotxes elèctrics.