No fa falta ser precisament un expert en el món del motor o ser un apassionat dels cotxes per fer gust molt bé que els models més esportius de BMW, una de les marques prèmium més ben valorades i més conegudes a tot el món, tenen sempre, al marge del model que sigui i de la carrosseria que sigui, el cognom M, que no deixa de ser el distintiu per distingir-los dels models menys esportius.
Es pot tenir en compte que aquesta estratègia de diferenciar els seus models més esportius dels models més normals no és única de BMW ja que, per exemple, en Mercedes podem trobar el mateix amb les seves sigles AMG o, en el cas d'Audi, les de RS, entre moltes altres marques.
En aquest sentit, els que tenen o tenen intenció de fer-se amb una de les versions M de BMW són molt conscients que aquestes versions no són només més esportives referent al seu apartat estètic, sinó que tenen als seus motors també un dels seus millors arguments de venda, convertint-se així en models en la immensa majoria de casos molt interessants en el que es refereixi les seves prestacions, encara que evidentment no és que siguin precisament barats.
L'origen dels colors del logo M de BMW
El que segurament molts no saben és quin és l'origen del logo M dels cotxes de BMW, un logo que es caracteritza per la pròpia lletra M així com per tres colors molt característics: el blau, la porpra i el vermell.
Si bé és cert que des del fabricant no han aclarit mai quin és l'origen d'aquest logo o la interpretació que s'ha de fer d'aquests colors, sí que existeixen algunes teories que no han estat descartades pel mateix fabricant.
Una d'elles és la que parla del simbolisme dels colors, sent el color blau el color propi de BMW, el color vermell el color de la passió per les curses i el color porprat la barreja dels dos colors associant així la llarga història que té BMW amb el món del motor i les curses.
En qualsevol cas, el que sembla evident, i més coneixent les últimes notícies que arriben des d'algunes de les veus més importants de la marca, és que les versions M de BMW diran a déu ben aviat a les transmissions manuals, un tipus de canvi que sempre ha estat molt característic d'aquest tipus de models però que cada vegada és menys comú en la indústria. El que no canviarà, almenys de moment, serà el seu característic logo.