Tampoc no fa falta ser un entusiasta o un expert de la indústria de l'automòbil per adonar-se'n de què, des de fa ja alguns anys, la carrosseria de moda tant a Espanya com a Europa és la dels SUV, un tipus de cotxe que no ha fet cap altra cosa que anar guanyant cada vegada més pes a les nostres carreteres i, alhora, anar a arraconant a dues de les carrosseries que més èxit havien tingut al nostre país i al vell continent com és el cas dels monovolums i les berlines.

 

Això sí, es pot tenir en compte que, si bé és cert que la immensa majoria de conductors al nostre país tenen als SUV com la seva primera opció a l'hora d'anar a buscar un cotxe nou, continuen sent molts els que, especialment aquells conductors que busquen molta capacitat de càrrega i un cotxe amb una millor dinàmica de conducció que la dels SUV, els que continuen apostant per berlines o, com ocorre en aquest cas, per berlines amb carrosseries familiars, segurament l'opció més assenyat per a les famílies que saber que realitzaran molts quilòmetres a l'any i que necessites molta capacitat de càrrega.

El Skoda Octavia Combi amb motor dièsel és una opció perfecta per a famílies viatgeres

Un dels millors representants d'aquest segment és el Škoda Octavia, una berlina que s'acaba de renovar amb petites modificacions en el seu disseny tant exterior com interior i que, com no podia ser de cap altra forma tenint en compte que és una versió que sempre ha tingut molt bones xifres de vendes, continua comptant amb la seva pròpia versió familiar, la Combi.

Si bé és cert que la versió amb carrosseria tipus berlina compta ja amb gairebé 600 l de capacitat de càrrega, els 640 l de capacitat de càrrega que té la versió familiar el converteixen en una opció realment interessant en aquest sentit.

 

També és interessant tenir en compte que dins de la gamma mecànica d'aquest nou Octavia podem continuar comptant amb mecàniques dièsel que, amb un consum que es queda per sota dels 5 l, permet tenir una autonomia de poc més de 1000 km, pel que podrem acabar recorrent aquesta distància per uns 65 euros.

Es pot tenir en compte, això sí, que les mecàniques dièsel continuen sent les millors opcions per a, especialment en aquest cas, famílies que sàpiguen que realitzaran molts quilòmetres a l'any per autopista i autovia, deixant les versions de gasolina o les versions MHEV d'aquest Octavia per a aquells conductors que sàpiguen que realitzaran la immensa majoria dels seus trajectes per entorns urbans o interurbans.