Com bé saben els que sempre han tingut Seat com una de les seves marques de referència, Cupra va ser durant molts anys la subdivisió esportiva del fabricant espanyol. Els models més esportius de la marca espanyola tenien el cognom de Cupra en el seu nom, un cognom que anava associat a esportivitat i agressivitat en tots els sentits, tant pel que fa a estètica com sobre tot a nivell mecànic.
Tanmateix, va ser fa ja més de cinc anys, el 2018, quan el grup Volkswagen va decidir fer de Cupra una marca pròpia, una decisió que, veient les xifres de vendes que està aconseguint el fabricant, és més que evident que ha estat molt encertada. De fet, fins i tot a Seat comencen a estar molt preocupats veient que la que era el seu espòs divisió esportiva i ara és una marca pròpia al qual està aconseguint en alguns casos millors xifres de vendes que ells.
Es pot recordar que no van ser pocs els que, el 2018, quan es va anunciar que Cupra passaria a ser una marca pròpia, van assegurar que no seria un fabricant d'èxit, entre altres coses perquè els seus models no tindrien un espai ampli al nostre mercat. La realitat ha estat una altra, i el cert és que models com el Cupra Formentor són autèntiques referències al nostre país.
El significat del logo de Cupra
Models que, com bé en saben els que tenen un com bé saben els que estan interessats en un d'ells, tenen un llenguatge de disseny propi, especialment els models creats íntegrament per la nova marca, com són el Formentor i el Born. Si tant aquests dos models com el Cupra León i el Cupra Ateca com models que sí que deriven directament de ser, tots ells poden resumir-te portar el mateix logo al frontal, el logo de la marca.
Quant al significat d'aquest logo, van apuntar el seu moment des del fabricant que la idea que es vol transmetre amb ell és el sentit de pertinença a un clan, a una tribu, la tribu Cupra. Així, el logo format per dos triangles del seu logo simbolitzen una comunitat unida i que mostra obertura cap al nou.
En aquest sentit, tenint en compte que es tractava d'una marca nova, el disseny del logo no va tenir algunes complicacions que tenen algunes marques històriques ara de redissenyar el seu logo, entre altres coses perquè no hi havia cap tipus de tradició per respectar. En qualsevol cas, més enllà del seu logo, el que és evident és que el grup Volkswagen ha encertat, i molt, estant per fer de Cupra una marca pròpia.