Peugeot s'electrifica més i, per completar aquest desafiament, té ja un motor de gasolina MHEV de 40 volts que suposarà un abans i un després en l'esdevenir de la marca. El premiï model que l'incorporarà serà el Peugeot 3008, que es convertirà en el primer microhíbrid de la marca francesa. Aquest tipus de motors destaquen per la seva excel·lent relació entre cost i eficiència.
Es comercialitzarà l'any vinent
La seva comercialització està prevista per al proper any 2023, encara que Peugeot pretén presentar-lo durant el segon semestre de l'any en curs. Per als francesos, es tracta d'un llançament important, ja que l'objectiu del grup Stellantis és que el Peugeot 3008 es converteixi en l'opció MHEV de referència dins dels cotxes de la seva categoria. El motor escollit per a aquest gran pas endavant és el 1.2 PureTech de 130 CV, propulsor a què se li afegeix un sistema d'assistència elèctrica amb un generador capaç de desenvolupar fins a 20 CV i una bateria amb una capacitat d'al voltant de 0,8 kWh. La caixa de canvis serà de doble embragatge i tindrà set relacions. Aquesta nova caixa de canvis de doble embragatge, la primera utilitzada per PSA, és obra de la firma Punch Powertrain.
Una gran millora en els consums i les emissions
A través d'aquesta nova generació de motors de gasolina microhíbrids, Peugeot i Stellantis esperen aconseguir una millora en els consums i emissions en l'entorn del 15%, la qual cosa permetrà al 3008 i a tots els models que vinguin després i incorporin aquests motors lluir l'etiqueta ECO com a mínim i, potser, deslliurar-se fins i tot de l'impost de circulació en algun cas. Per pensar-s'ho