La febre pels SUV augmenta cada dia que passa. Són poques o gairebé cap les marques que no compten amb almenys un tot camí en la seva gamma. Fins i tot les més esportives com Ferrari, Maserati o Porsche han pujat al carro dels SUV. Una tendència que està sent un autèntic malson per a d'altres segments.
Els utilitaris continuen tenint molta tirada. Els conductors continuen triant models dels segments A i B per circular diàriament per ciutat. I es pot dir que els compactes mantenen un bon públic.
El Peugeot 508 és una altra de les víctimes de la febre dels SUV
Una altra història són els monovolums, l'oferta dels quals és ja gairebé residual. Són poques les marques que continuen apostant per aquest segment. Mentre que les berlines tampoc no ho estan passant gens bé. En els 90 i a començaments dels 2000 eren, juntament amb els monovolums, la primera opció de les famílies que buscaven models espaiosos i confortables. Però va començar la tempesta dels SUV i des d'aleshores ambdós segments s'han vist molt afectats.
Són poques les berlines que queden al mercat. Les marques prèmium segueixen apostant per elles, ja que els tres volums d'alta gamma encara tenen molts adeptes. Però les berlines generalistes estan quedant en l'oblit.
Bona prova d'això és la davallada que ha patit el Peugeot 508. El model francès està en caiguda lliure. Sense anar més lluny, a l'octubre no va estar ni entre els 100 cotxes més venuts del mes. I fa mesos que mostra signes de desgast.
L'última vegada que va aparèixer entre els cotxes més venuts del mes va ser al setembre. Llavors va matricular 241 unitats que el van situar al lloc 85. Però en el còmput global de l'any sumava 297 unitats venudes, situant-se al lloc 106 dels més matriculats. L'octubre, com dèiem, ha caigut del top 100 dels més comercialitzats del mes.
El 508 més barat comença en gairebé 40.000 euros
Un Peugeot 508 que tampoc no seria entre les berlines més barates del mercat. La gamma compta amb versions de gasolina, dièsel i híbrides endollables. Sense oblidar la versió PSE, que porta a col·lació la màxima esportivitat del 508. I la versió més barata ja costa 38.510 euros.
Aquest preu és per a la variant de gasolina que munta sota el capó un motor de 1.2 litres PureTech de 130 CV de potència i 230 Nm de parell màxim. Està gestionat per un sistema de tracció davantera i a un canvi de marxes automàtic. I registra unes prestacions correctes. Accelera de 0 a 100 km/h en 11,1 segons i assoleixen una velocitat màxima de 213 km/h. I obté un consum mitjà de 5,8 litres cada 100 km amb unes emissions de CO2 de 131 g/km.