Com bé és sabut per tots aquells amants dels cotxes, la indústria d'automòbil està passant ara per un dels seus processos de canvi més importants probablement de la seva història, entre altres coses perquè l'entrada en joc dels motors 100 × 100 d'elèctrics han obert una carpeta completament nova.

En aquest sentit, si bé és cert que en el passat 2023 va ser precisament un model 100 × 100 elèctric, el Tesla Model Y, el que puc presumir de ser ni més ni menys que el cotxe més venut al món, una cosa que no havia aconseguit cap altre cotxe elèctric abans, també ho és que continuen sent molts els conductors que no volen saber res d'aquest tipus de models.

Existeixen diversos factors que continuen provocant molt rebuig per part d'alguns conductors, entre ells el fet que els elèctrics són cotxes molt més cars que els models de combustió, que la xarxa de càrrega per molt que hagi crescut en els últims anys i tot el procés que això suposa no implica la mateixa comunitat respecte un cotxe de combustió, especialment els viatges llargs, i que la immensa majoria dels cotxes elèctrics continuen tenint autonomies molt per sota dels que tenen els cotxes de combustió tradicional.

BMW es beu l'enteniment al Canadà

Precisament l'autonomia ha estat el motiu pel qual BMW ha perdut un judici al Canadà, un judici promogut per una demanda del propietari d'un BMW i3 de 2014 que va demandar a l'empresa alemanya argumentant que havia mentit referent a les xifres d'autonomia d'aquest model.

 

Per molt que en un primer moment de la marca alemanya intentaré arribar a un acord amb el propietari d'aquest model amb un pagament de 10.000 $ però amb una clàusula per la qual aquest problema no podria fer-se públic, el propietari va voler seguir endavant precisament intentant que aquest problema es fes públic i amb això les marques van fer un pas endavant en aquest sentit.

Com no podia ser de cap altra forma i com bé saben aquells que s'han interessat per un cotxe elèctric, la immensa majoria de fabricants continuen argumentant que les bateries són molt sensibles a molts factors, especialment les antigues com és el cas d'aquest BMW de 2014, per la qual cosa és molt habitual que els rangs d'autonomies varien de forma notable depenent de molts factors i del tipus de conducció.

Tanmateix, aquest primer revés judicial contra una marca Top com és BMW podria ser l'inici d'una sèrie de canvis en aquest sentit.