Tal com estan els preus de la gasolina i del dièsel en els últims anys, cada vegada són més els conductors que tenen en el consum u dels principals arguments de compra d'un cotxe.
En aquest sentit, si bé és cert que no és el factor que millor explica l'augment de quota de mercat dels cotxes híbrids auto recarregables, que aquest tipus de mecàniques tinguin un consum molt més baix que eres de combustió especialment en entorns urbans sí que fa evident que l'augment de la preocupació de molts conductors espanyols a l'hora de saber quant es gastaran en combustible i com poden estalviar en aquest aspecte.
Això sí, són molts els fabricants, encara que cada vegada siguin menys, que continuen apostant per les mecàniques dièsel, entre altres coses perquè són mecàniques que sempre s'han caracteritzat per acabar donant consums molt menors que els motors de combustió de gasolina, especialment en models pensats per recórrer llargues distàncies a altes velocitats.
BMW encerta de ple amb la seva berlina familiar
Un bon exemple d'això és el consum que promet una de les grans novetats de BMW. En aquest cas no estem precisament davant d'un SUV, sinó davant d'una berlina amb carrosseria familiar pensat precisament per als que no volen saber res dels SUV i busquen un model molt més tradicional en aquest sentit, amb una dinàmica de conducció molt millor que la que ofereix la immensa majoria de SUV ara a Espanya.
No és altre que el Sèrie 5 Touring, un model que arriba de sèrie amb un motor dièsel de gairebé 200 cavalls de potència associat a una transmissió automàtica i a un sistema de micro hibridació lleugera que li permet tenir un consum de tan sols 5,7 l als 100, un consum realment sota per a un model de la seva categoria, del seu pes i la seva potència.
Evidentment és un consum que pot variar, i que serà bastant més alt si fem ús d'aquest cotxe de forma habitual per entorns urbans. Tanmateix, si el que busquem és un cotxe per viatjar llargues distàncies en família, acaba sent una de les millors opcions entre els prèmium, sobretot a nivell de consum, on es queda bastant per sota dels seus equivalents per mida amb carrosseria SUV.