És de sobres conegut que és un dels principals motius pels quals molts conductors, almenys al nostre país, no estan disposats a fer el salt a un dels cotxes 100 × 100 d'elèctrics és perquè la immensa majoria dels casos són models bastant més cars que els models de combustió equivalents.
És cert que cada vegada són més els elèctrics low-cost que estan arribant al nostre país i que, com ocorre amb opcions com el Dacia Spring, el MG4 o el futur Citroën C3 elèctric, comencen a tenir preus interessants i que no s'equiparen a alguns dels seus models amb motors de combustió o amb motors híbrids.
No és que sigui casualitat llavors que, d'una banda, s'han cada vegada més els fabricants europeus que estan apostant per intentar posar al mercat models 100 × 100 d'elèctrics amb preus més baixos i, per un altre, estan començant a aparèixer tecnologies que, lluny de l'esperat, proposen una alternativa diferent per a aquells que volen fer el salt als elèctrics.
Per 15.000 euros pots convertir un cotxe de combustió en un elèctric
Una de les propostes més interessants en aquest cas és la que proposa la start-up alemanya e-Revolt, una empresa que ha dissenyat un sistema pel qual es pot convertir un cotxe de combustió tradicional, ja sigui de gasolina o dièsel, a un cotxe 100 × 100 elèctric.
El millor en aquest cas és que, a diferència del que passa amb altres propostes així, el procés de transformació en aquest cas dura tot just vuit hores de feina, gràcies que l'empresa en qüestió ho concentra tot en un bastidor en el qual s'inclouen el motor, les bateries i la resta de components necessaris per a la conversió.
Des del fabricant apunten que cada cas ha de ser analitzat prèviament per veure si realment es pot reconvertir o no, i que també poden variar les hores de feina i per tant el preu, però la mitjana estimada per convertir un model com és el cas d'un Seat León o un Volkswagen Golf de gasolina o dièsel o un model 100 × 100 elèctric sol ser d'entre 12.000 i 15.000 € i d'unes vuit hores de feina.
Quant a l'autonomia que tindràs una vegada reconvertits, l'empresa apunta que oscil·larà entre 250 i 300 km, encara que ja apunten també que estan treballant per posar a la venda un kit de conversió amb una bateria més potent, per a així poder augmentar l'autonomia.