En BMW tenen clar que el futur és l'electrificació i la connectivitat, especialment quan es tracta de models Prèmium. Llançaments com el del nou BMW X1, amb versió elèctrica, va en aquesta línia i, per això, sorprèn el que ha succeït el iX3, un cotxe que el tenia tot per ser un èxit.
El seu futur, auguren els experts, és fosc, i no perquè la marca bavaresa|bàvar hagi limitat els colors disponibles, sinó perquè el seu preu és molt elevat si es compara amb els seus rivals. N'ofereix menys per més i en un mercat ultracompetitiu com l'actual, aquesta no és la millor estratègia
Així, i a canvi de 74.400 euros, BMW ens ofereix un SUV mitjà el preu del qual podem rebaixar amb els ajuts del Pla MOVES III, però sense que deixi de continuar sent car: les comparacions són odioses, però l'Audi Q4 e-Tron, és d'una mida similar i el seu preu en ronda uns de molt més assequibles 37.000 euros si recorrem als ajuts estatals. Anem, que ofereix pràcticament el mateix per la meitat.
Més de 450 km d'autonomia
En preu, ja veiem que guanya el model de la marca d'Ingolstadt, però BMW i el seu iX3 ho fan en autonomia i potència. Els 170 CV i 336 quilòmetres d'autonomia de l'Audi Q4 e-Tron queden curts al costat de l'els 286 CV i 460 km d'autonomia del BMW iX3, que inclou a més un equipament de sèrie molt complet.
Molt equipat
D'aquesta manera, i a canvi de més de 74.000 euros, ens portem un cotxe amb fars LED, control de creuer, alerta de canvi de carril, pantalla tàctil per al sistema multimèdia, instrumentació digital, Apple Car Play i Android Auto, sensors d'aparcament i altres ajuts a la conducció i instrumentació digital. El problema per a BMW és que, tot això, l'ofereix també l'Audi Q4 e-Tron a un preu molt ajustat.