Seat acumula gairebé 42.000 matriculacions en el que portem d'any. Una xifra que no és precisament baixa, però que es queda lluny de les xifres que solia aconseguir la marca espanyola al seu mercat natal. De fet, també la diferència del que va passar fa temps, s'ha deixat de ser la marca més venuda a Espanya, per ser, actualment, el sector fabricant quant a quota de mercat.

Són alguns els motius que expliquen la caiguda del fabricant espanyol, entre ells el fet de què altres marques generalistes com Kia, Hyundai i, sobre tot Toyota, fa anys que realitzen un excel·lent treball en aquest sentit. Tanmateix, es pot destacar també que els últims anys en Seat s'han pres decisions que no han estat del tot encertades.

 

I una d'elles, i allà hi ha les xifres de vendes per corroborar-ho, és l'aposta de la marca pel segment dels shop de grans dimensions, on el seu Seat Tarraco, l'última aposta de la marca per aquest tipus de models, no està tenint l'èxit esperat. Si bé és cert que per relació qualitat preu estem davant d'un dels millors models del seu segment, també ho és que, com bé sabien en Seat, no és un segment particularment reeixit a Espanya, per això és molt difícil aconseguir una millora en les seves vendes.

Seat intenta potenciar les vendes del Tarraco amb una bona oferta

El fet que aquest model, a diferència d'allò que sí que passa amb models com el Seat Arona, el Seat Ibiza, el Seat Ateca o el Seat León, no sigui ni entre els 100 cotxes més venuts a Espanya en el que portem d'any és una mostra més que evident que el Tarraco no està tenint la rebuda que esperaven el fabricant espanyol.

És per això que, tal com podem veure en quecochemecompro.com, Seat ha optat per aplicar ara un interessant descompte de gairebé 4.000 € a la versió més bàsica d'aquest Tarraco. D'aquesta forma, el preu de partida d'aquesta versió més senzilla es queda just per sota dels 34.000 €, una quantitat alta però que, tenint en compte el ben dotat de sèrie que arriba aquest model, fan d'ell una de les millors opcions del seu segment.

 

I és que el SUV més ben dotat de Seat arriba de sèrie amb un motor de gasolina 1.5 TSI de 150 cavalls amb canvi automàtic i un equipament de sèrie a què no li falta de res. Compta, entre altres coses, amb climatitzador dual, ordinador de viatge, control de creuer, sensors de pàrquing, fre de mà elèctric, quatre alçavidres elèctrics llantes d'aliatge, sistema de so integrat i fars antiboira.

Per molt que el fabricant sigui molt conscient de la dificultat a l'hora d'augmentar les vendes d'aquest Tarraco, no seria estrany que, gràcies al descompte actual, el SUV de grans dimensions de la marca espanyola aconseguís el seu propòsit en aquest sentit.