Si bé és cert que molts conductors a Espanya no coneixen encara a la marca BYD, el cert és que es tracta d'un dels fabricants més importants en la indústria de l'automòbil mundial, entre altres coses perquè és la marca que està competint de tu a tu amb tesla en la venda de models 100 × 100 d'elèctrics a tot el món.
Com ocorre amb la immensa majoria de marques xineses, BYD té al seu mercat natal el seu millor terreny de joc, un mercat en el que, a diferència del que ocorre a Europa, on aquest fabricant tan sols està venent de moment opcions 100 × 100 d'elèctriques, reparteix la majoria de les seves vendes entre opcions 100 × 100 d'elèctriques i opcions híbrides endollables.
Saben molt bé al fabricant que, per molt que en un futur els elèctrics per fer els cotxes que realment domina en la nivell mundial, encara que no se sàpiga exactament quan, avui dia continuen sent molts els conductors que prefereixen apostar per un terme mitjà, és a dir, per un cotxe que continuï comptant amb un motor de combustió que li ajudi a afrontar llargs viatges en carretera i autopistes sense cap tipus de problema però, alhora, compti amb un potent motor elèctric que li permeti fer la immensa majoria d'aquests desplaçaments diaris sense gastar un euro de gasolina.
Els futurs PHEV de BYD podrien assolir els 2.000 km d'autonomia
I allà és on les mecàniques híbrides endollables com mecàniques que compten amb un motor elèctric molt més gran i amb una bateria més potent que les mecàniques híbrides auto recarregables, tenen un paper fonamental i es converteixen en la millor resposta a aquesta necessitat.
Com està passant també amb els elèctrics, l'autonomia elèctrica dels cotxes híbrids endollables és cada vegada major, pel que ja és molt habitual poder comptar amb un model d'aquestes característiques que tingui entre 60 i 90 km d'autonomia elèctrica, una xifra més que suficient per al dia a dia.
Això sí, en BYD ja han assegurat que l'arribada de la nova generació dels seus nous PHEV pot suposar un abans i un després en aquest tipus de tecnologia, entre altres coses perquè els seus futurs PHEV podrien arribar a comptar amb fins a 2000 km d'autonomia segons el cicle d'homologació xinès, un cicle d'homologació que sempre és molt menys exigent, per la qual cosa, en termes del cicle d'homologació europeu, la seva autonomia podria ser d'uns 1500 km sumant l'autonomia elèctrica i l'autonomia del motor de combustió.