Amb gairebé 70.000 matriculacions en el que portem d'any, Toyota pot presumir de ser la marca de referència al nostre país i la líder indiscutible quant a quota de mercat. És més, el fet que el segon classificat, Seat, es quedi per sota de les 50.000 matriculacions i que per tant Toyota tinguin més de 20.000 vendes d'avantatge sobre el seu immediat perseguidor no fa cap altra cosa que evidenciar l'excel·lent treball que estan fent des de fa ja molt temps els japonesos.

El principal motiu de l'èxit d'aquest fabricant és que, com bé saben tots els seus competidors, Toyota pot presumir de tenir alguns dels seus models entre les autèntiques referències en els seus respectius segments. Bona prova d'això és que el fabricant del Japó pot presumir de tenir ni més ni menys que a cinc models entre els 20 cotxes més venuts a les carreteres espanyoles.

 

Ordenats de major a menor quota de mercat, el Corolla, el Yaris Cross, el C-HR, el Yaris i el RAV4, que ocupen la 2a, l'11a, la 12a, la 14a i la 18a posició, aquests cinc models sap molt bé que, com sol ser habitual en aquesta indústria, no tots els mesos poden obtenir grans resultats, per la qual cosa al final el que importa són les seves xifres de vendes una vegada acabi l'any.

El Renault Clio avança els Toyota

No és casualitat llavors que el mes de setembre passat Toyota no hagi aconseguit que cap dels seus models vaig acabar al podi. És més, el més venut de la marca el novè mes de l'any ha estat el C-HR, que ha acabat en la quarta posició superat pel Dacia Sandero, el Tesla Model 3 i el Renault Clio.

 

Tenint en compte que el Dacia juga la seva particular lliga a nivell de preu i que el Tesla és un model 100 × 100 elèctric, el sorprenent és que hagi estat el model francès, que alhora pot presumir de ser també un dels més venuts a Espanya, el que hagi aconseguit superar a tots i cadascun dels models més venuts de Toyota a Espanya.

Evidentment el que busquen el fabricant japonès és continuar dominant a nivell general i sap molt bé que aquest tipus de situacions són més que anecdòtiques, pel que no hi ha cap tipus de preocupació en aquest sentit. Això sí, no seria estrany que la marca optat per continuar apostant per bones promocions per consolidar els seus cinc models més venuts.