És de sobres conegut que, per molt que la mobilitat a les grans ciutats hagi canviat de forma notable en els últims anys, continuen sent molts els conductors que tenen molt clar que, per moure's de forma àgil i còmoda en aquest tipus d'entorns, el millor és aconseguir un cotxe d'unes dimensions molt petites i que sigui fàcil de manipular.

Tenint en compte que la immensa majoria de fabricants han deixat d'apostar pels cotxes urbans de combustió, cada vegada són més els que veuen en opcions com els micro cotxes o quadricicles elèctrics una opció realment interessant, entre altres coses perquè són opcions que, sempre que es pugui carregar a casa i es faci un ús intel·ligent de la bateria, acaben sent de l'allarga molt més rendibles referent a cost per quilòmetre, a més de comptar amb els beneficis propis d'un EV.

 

No és casualitat llavors que moltes start-up estic treballant en aquest tipus de cotxe o de micro cotxes, sent una israeliana la que fa ja un temps va presentar oficialment un model que és molt a prop d'entrar en fase de producció i que podria arribar a Espanya el 2026.

El City Transformer, un cotxe que varia la seva amplitud

No és cap altre que el City Transformer, un model que, més enllà de comptar amb un disseny molt atractiu i d'unes dimensions molt reduïdes, amb només 2,5m de llarg, 1,53m d'alt i una distància entre eixos d'1,8m, compte amb una peculiaritat que el converteix en una opció realment interessant.

I és que els seus dissenyadors han patentat un sistema amb què depenent de la conducció, passaria de tenir 1 sol metre d'ample a 1,4m permetent-li d'aquesta forma circular fins a 40km/h i 90km/h respectivament depenent de l'ample. Evidentment la idea és conduir de forma habitual amb l'ample ampliat i, a l'hora d'aparcar per trobar un lloc fàcil com ho pot fer qualsevol moto, reduir la seva amplitud.

 

Allò dels detalls interessants és que, més allà que compta amb una autonomia elèctrica de gairebé 200 km amb les seves portes s'aixequen cap a dalt al més pur estil Lamborghini, alguna cosa que evidentment aquesta pensat també per facilitar l'entrada i sortida a l'hora d'aparcar en llocs estrets. De moment tan sols es pot reservar aquest model per 150 € al web del fabricant, però no són pocs els que asseguren que, si acaba arribant, portarà de la mà d'un preu del voltant als 16.000 €.