En Mercedes poden presumir de moltes coses, entre elles de ser una de les marques prèmium més venudes a nivell mundial. De fet, el més habitual és que siguin els de l'estrella de plata els que aconsegueixin les millors xifres de vendes dins del seu segment. Si bé és cert que l'any passat va ser BMW la marca prèmium que més vendes va aconseguir a nivell mundial, l'habitual és que sigui Mercedes la que ocupin el tron en aquest sentit.
Una marca que pot presumir també de tenir molta història a les nostres carreteres, tant a nivell de vehicles comercials com a nivell de vehicles enfocats a les competicions d'automobilisme.
Són diversos els models de Mercedes que ja estan dins dels llibres d'història de l'automobilisme a Europa, models que en molts casos són els més buscats entre els col·leccionistes. En aquest sentit, no és que sigui precisament un secret que el mercat dels cotxes antics és un dels mercats en els quals es mouen xifres més altes quant a les vendes.
El Mercedes 300 SLR podria ser ja el cotxe més car de la història
Un bon exemple d'això són els 70 milions d'euros que es van pagar el 2018 per un Ferrari 250 GTO, quantitat que això sí, és molt baixa respecte a la qual cosa es podria haver pagat ara per la qual cosa seria el cotxe més car de la història.
No ha estat cap altre que el mitjà Hagerty el que ha apuntat que en una recent subhasta feta per la pròpia Mercedes, un dels convidats a aquesta ha arribat a pagar 135 milions d'euos amb el Mercedes 300 SLR.
A l'esmentat mitjà apunten que tan sols van ser uns quants els convidats a aquesta subhasta interna. La condició per poder licitar per algun dels models que Mercedes va posar a la venda no era cap altra que la d'assegurar-se que el model seguiria intacte durant molts anys, que no es vendria a un tercer i que podria continuar sent un dels models d'exhibició.
Si bé és cert que en Mercedes no han desmentit la notícia, tampoc no l'han confirmat. En aquest cas, els 135 milions d'euros haurien estat per pagar el Mercedes 300 SLR Silver Arrow, un dels models més buscats pels col·leccionistes. Un model dissenyat per a la competició i que, de fet, va ser el model amb qui Juan Manuel Fangio va aconseguir dos campionats el 1954 i 1955.
Com no podia ser de cap altra manera, també han estat diversos els rumors que han aparegut sobre la identitat del possible comprador. Això sí, com també sol ser habitual en aquests casos, no ha transcendit cap nom. De moment en Mercedes aposten per continuar sense apuntar cap informació sobre això, però és evident que aquest tipus de rumors no neix perquè sí, sinó que és molt probable que el seu 200 SLR Silver Arrow s'hagi convertit ja al cotxe més car de la història.