Els que fa ja un temps que tenen a MG com una de les seves marques de referència saps molt bé que el fabricant xinès ha augmentat de forma considerable la seva quota de mercat tant a Espanya com a Europa, i ho ha fet gràcies a comptar al seu catàleg amb opcions realment interessants en el que es refereix a preu.
Però el principal problema que té aquest fabricant és que, més enllà que el seu origen xinès continua sent un motiu de descart per a alguns conductors a Espanya i a Europa relacionant-lo amb alguns problemes de fiabilitat i de qualitat de fabricació, MG té com un dels seus principals rivals a Dacia, la marca low-cost de referència a Europa des de fa ja molts anys.
No és que sigui cap secret que la immensa majoria dels conductors a Espanya i a Europa que tenen al cap fer-se amb un cotxe barat i d'una marca low-cost tenen el fabricant associat a Renault com la seva primera opció, entre altres coses perquè fan gust molt bé que, per molt que els seus cotxes siguin molt senzills especialment en les seves versions d'accés, compten amb bons motors fiables i eficients, amb materials no precisament luxosos però pensats per durar molts anys i, sobretot, amb una relació qualitat preu que ni les marques low-cost xineses no poden batre.
El Dacia Sandero continua arrasant a Europa
Bona prova de l'èxit d'aquest model a Europa han estat els seus resultats de vendes en els últims mesos. I és que, més enllà que aquest model acabarà sent el cotxe més venut a les carreteres del vell continent el 2024, sumant les vendes de gener i febrer d'aquest 2025 el Dacia continua sent el model que superar a la resta de cotxes, i amb una diferència ja notable respecte al seu immediat perseguidor, el Citroën C3, que no deixa de ser també un model barat.
Amb més de 42.000 matriculacions, aquest model avantatja en gairebé 10.000 matriculacions no tan sols el model francès sinó la resta de perseguidors, entre ells model estan assentats a Europa com el Volkswagen Golf, el Peugeot 208, el Volkswagen Tiguan o el Renault Clio, entre d'altres.
Així, per molt que alguns models xinesos com el MG3, que acaba d'arribar al mercat, poden presumir potser de comptar amb un nivell de tecnologia superior i d'un equipament millor, el bon nom i la fiabilitat de Dacia que ha demostrat durant molts anys continuen sent un argument molt superior respecte al preu per a la immensa majoria de conductors a Europa, i així ho evidencien les xifres de vendes.