MG s'està convertint en una de les marques una altra relació al nostre país gràcies a l'èxit que tenen dos models en concret. D'una banda, el MG ZS, un model que pot presumir de portar ni més ni menys que dos mesos seguits sent el cotxe més matriculat al nostre país i ocuparia ni més ni menys que la vuitena posició el rànquing general del que portem d'any.

D'altra banda, el MG4, un compacte elèctric que va arribar al mercat fa poc i que ho va fer amb una relació qualitat preu que ha fet d'ell un dels models elèctrics més venuts a les carreteres del nostre país amb permís evidentment dels Tesla, que continuen sent la referència a Espanya.

 

El fet que el MG4 tingui unes dimensions semblants a la que tenen models com el Seat León o el Volkswagen Golf i que, a més, sent com és un model elèctric tingui un preu de partida que es queda per sota dels 30.000 € i que acaba sent de poc més de 20.000 € comptant amb tots els ajuts, és el que està provocant que siguin cada vegada més els que vegin en ell una opció molt interessant.

El MG4 arrasa entre els elèctrics, però no és l'elèctric més barat a Espanya

Un dels punts molt a favor d'aquest model que arriba des de la Xina és que, malgrat ser un dels elèctrics més barats al nostre país, pot presumir de tenir una excel·lent relació qualitat preu, sobretot ja des de la seva versió d'accés que té 350 km d'autonomia segons el cicle d'homologació WLTP. Així, costa molt trobar un model d'aquesta mida d'aquestes prestacions a aquest preu.

Això sí, es pot destacar que el MG4, per molt que sigui una ganga entre els elèctrics, no és l'elèctric més barat al nostre país. I és que allà continua sent el Dacia Spring el rei dels low-cost entre els elèctrics, amb un preu de partida en la seva versió més senzilla de poc menys de 20.000 € que, comptant amb tots els ajuts i promocions, deixa el seu preu entorn dels 14.000 €, tota una ganga.

 

El problema que té aquest model és que a nivell de prestacions es queda molt lluny del MG4, sent un model amb un motor de tot just 45 cavalls de potència que està pensat gairebé exclusivament per moure's per entorns urbans, mentre que el model que arriba des de la Xina, sense ser tampoc una meravella quant a autonomia, sí que pot afrontar alguns viatges a la carretera autopista de forma molt més tranquil·la i relaxada sempre que tinguem en compte les parades per carregar.