És més que cert que els cotxes elèctrics següent tenint una quota de mercat molt petita al nostre país, d'entre un cinc i un 6 % en el que portem d'any. Una quota de mercat que no fa cap altra cosa que evidenciar que, a diferència del que passa en altres països, especialment els del nord d'Europa, on els elèctrics tenen cada vegada més pes, a Espanya som molt a la cua en aquest sentit.
Els motius pels quals la immensa majoria d'espanyols no volen saber res un d'un cotxe elèctric són alguns, entre ells el fet que són cotxes molt més cars que els cotxes de combustió o fins i tot els híbrids, que la xarxa de càrrega pública no és també lluny al mateix nivell respecte a la d'altres països i que, per tant, afrontar llargs viatges a Espanya amb un elèctric no és tasca senzilla, i que, a més, per poder treure el màxim partit quant a eficiència i despesa per quilòmetre en un elèctric el millor és tenir un carregador al nostre garatge propi, una cosa que molts espanyols no es poden permetre.
Això sí, aquells que han decidit fer el pas a un cotxe elèctric, especialment aquells que ho han fet amb un model urbà de dimensions molt compactes i amb prestacions justes però més que suficients per moure's en el dia a dia en aquest tipus d'entorns, fan gust molt bé que la despesa per quilòmetre, sobretot si es carrega el cotxe a casa a les hores en què el cost de l'energia és més baix, acaba sent molt més baix que el d'un cotxe de combustió.
El Fiat 500e és l'elèctric que menys gasta a Espanya
No és casualitat llavors que l'elèctric amb millor registre de consum al nostre país sigui un model 100 × 100 urbà, el Fiat 500 en la seva versió elèctrica. Sense ser un cotxe amb unes prestacions molt elevades i amb un motor d'una bateria molt petita, el seu poc pes li permet tenir un consum mitjà de tan sols 13 kW hora, un consum que s'aconsegueixi evidentment en cicle urbà, el millor terreny de joc d'aquest tipus de cotxes.
Així, és més que evident que, per molt que estiguin arribant a Espanya opcions elèctriques molt barates de la mà de marques com MG o BYD, entre d'altres, el Fiat 500e és un d'aquests elèctrics que, si es carrega a casa i es fa un ús correcte de la bateria, acaba amortitzant-se relativament ràpid quan el seu cost per quilòmetre, per això és la seva vegada u dels elèctrics més venuts a les carreteres del nostre país.