Segons informació proporcionada per Anfac, les inscripcions de vehicles a Espanya continuen en augment el 2023, evidenciant un altre mes d'increment. Durant el mes d'agost, es van registrar 55.957 unitats de turismes i tot terrenys venuts, la qual cosa representa un augment del 7,8%. El total acumulat anual assoleix les 642.580 unitats, un increment del 20,5% en comparació amb l'any anterior.

De les vendes d'automòbils l'agost de 2023, 21.876 unitats van correspondre a models de gasolina. Aquesta xifra de matriculacions mostra una disminució del 2,05% en comparació amb les dades del mateix període de l'any anterior. El mercat de vehicles a gasolina va representar el 39,09% de les vendes totals durant el vuitè mes de l'any. Quant a les vendes acumulades, es mantenen en terreny positiu. Entre gener i agost, les matriculacions de vehicles a gasolina van sumar un total de 275.430 unitats, la qual cosa reflecteix un increment del 19,06% en comparació amb l'any 2022.

El MG ZS arrasa al mercat espanyol

Entrant en detalls, el MG ZS ha estat el cotxe de gasolina més venut. El model de la marca xinesa continua guanyant adeptes a Espanya. Aquest SUV low cost està sent una de les sensacions aquest any. Sobretot entre els models de gasolina.

MG ZS

Si fem un cop d'ull a les dades generals, la gamma del MG ZS ha matriculat 1.949 unitats a l'agost, de les quals els 1.916 han estat per a versions de gasolina. Amb aquestes xifres ha superat a l'agost el Dacia Sandero, el model més venut a Espanya des de començament d'any. A l'agost va matricular 1.802 unitats, 659 de les quals van ser models de gasolina.

El més barat de la seva categoria

No és estrany que el MG ZS aconsegueixi tan bons nombres de vendes, tenint en compte el seu preu i el seu consum ajustat des de les seves versions d'accés a la gamma. Aquesta comença en 13.990 euros finançats o 17.190 euros al comptat, per a una versió de 106 CV que registra un consum de 6,6 litres cada 100 km.

És cert que el Sandero és més barat. Arrenca en els 13.190 euros per a la versió d'accés. Però n'ofereix menys que el MG. El Sandero més barat es mou amb un motor que desenvolupa 90 CV estem parlant d'un utilitari que amb prou feines supera els 4 metres de longitud. El ZS és un SUV compacte una mica més gran que el Dacia Duster. De fet, seria aquest últim el seu veritable competidor, que sí que és més cas que el ZS. El tot camí romanès s'engega en 18.948 euros per a una versió de 100 CV.