El cotxe híbrid més venut ara a Espanya és de Toyota, però no és cap SUV
El primer cotxe híbrid produït a gran escala va ser el Toyota Prius i, segurament per això, la marca nipona va un pas per davant de la resta si el camí pel qual es transita és el de l'electrificació.
Tant és així que, per a moltes persones, Toyota és la primera marca que ve a la ment quan es pensa en vehicles híbrids de la mateixa manera que Tesla apareix si del que es tracta és de parlar de cotxes elèctrics.
Així les coses, a ningú no l'ha d'estranyar que l'híbrid més venut d'aquest mes de maig passat sigui un Toyota. Un Toyota que, a més, no és un SUV. Just allà és on es troba una de les grans sorpreses del mes: El Toyota Corolla.
Gairebé 100.000 híbrids nous matriculats
Durant els cinc primers mesos de l'any, els cotxes híbrids nous matriculats a Espanya han estat 92.386, exactament un 10,61% més que durant el mateix període de 2021. Convé, això sí, recordar que en la xifra figuren turismes híbrids endollables (PHEV), híbrids lleugers (MHEV) i híbrids autorecarregables (HEV), ja que a tots ells se'ls cataloga com a híbrids a efectes de comptabilització.
D'aquests gairebé 100.000 vehicles matriculats, 24.639 es van matricular durant el mes de maig i aquesta xifra és un 10,53% superior a la que es va registrar durant el cinquè mes de 2021. El creixement es registra malgrat la situació general de crisi econòmica i és d'esperar que, si la conjuntura millora ben aviat, les xifres fins i tot augmentin perquè els híbrids i elèctrics ja no són només futur: són també present.
Sorpreses de maig
I encara que sembli estrany, el protagonista d'aquell present electrificat no ha estat a Espanya un SUV, sinó una berlina: el Toyota Corolla.
Una de les raons que expliquen el bon comportament en el que a vendes es refereix de l'històric model de Toyota és el seu preu. Els 22.050 euros de la versió d'accés de la versió híbrida i la promesa de consumir només entre 4,5 i 5,3 litres cada 100 quilòmetres el converteixen en un assequible objecte de desig i, segurament, és l'única berlina que aguanta l'estrebada.