Un dels principals problemes que tenen els cotxes elèctrics tant a Espanya com a Europa és el preu. En aquest sentit, si bé és cert que cada vegada són més les opcions amb preus més baixos que estan arribant les nostres carreteres, especialment aquelles opcions que arriben des de mercats com és el de la Xina, on els cotxes elèctrics tenen molta més presència, la quota de mercat dels cotxes elèctrics continua sent encara molt més baixa que la que tenen un altre tipus de mecàniques com són les combustió tradicional o fins i tot les híbrides.
No és que sigui precisament cap secret que, d'altra banda, almenys al nostre país, i tret que se sàpiga que l'ús del cotxe serà gairebé exclusivament urbà, la infraestructura de carregadors necessària per afrontar amb tranquil·litat un llarg viatge a la carretera amb un cotxe elèctric a Espanya no és que sigui precisament la millor.
A això s'ha de sumar també que, com bé saben els que s'han interessat en un elèctric, els cotxes que compten amb aquest tipus de motor i amb un preu més baix són aquells cotxes que tenen autonomies molt reduïdes, d'entre 200 i 300 km, models pensats per no moure's precisament a altes velocitats per autopistes i carreteres.
El 2025 podria ser l'any clau per al cotxe elèctric
No és que sigui precisament cap secret que en un futur no molt llunyà els elèctrics sí que seran els cotxes que dominen les carreteres tant del nostre país com de la resta de mercats potents a nivell europeu, però un dels principals problemes en aquest cas també és que la carrosseria de moda, els SUV, no és que sigui precisament una carrosseria que encaixi amb les necessitats d'un cotxe elèctric.
Entre altres coses perquè es tracta de models molt més pesats que un utilitari o un compacte tradicional i, a més, amb un coeficient d'allò de l'amic de la majoria dels casos molt pitjor, una cosa que acabar reduint també l'autonomia.
Tanmateix, segons un informe realitzat per Transport & Enviroment, el 2025 podria ser un any clau en aquest sentit, un any en què per primera vegada es poguessin veure un bon nombre de cotxes a les carreteres europees amb un motor 100 × 100 elèctric amb un preu més o menys similar a què té el d'un cotxe nou actualment a Europa, que s'acosta als 27.000 €.
El problema d'aquesta predicció és que aquests elèctrics que ronden els 25.000 € no seran precisament models molt ben dotats ni a nivell de motor ni tampoc a nivell de mida, sinó que es tractaran d'utilitaris o compactes de reduïdes dimensions i amb bateries petites, un tipus de segment que va a la baixa a les carreteres del vell continent.