Quan des del grup Volkswagen van decidir fer de Cupra una marca pròpia sabien molt bé que anaven a ser molts, especialment aquells que havien tingut fins a la llavors divisió esportiva de Seat u dels seus referents, els que anaven a reclamar que l'esportivitat dels models de la nova marca no arribarà de la mà tan sols de l'apartat estètic, sinó també dels seus motors.

No va ser casualitat llavors que el primer model que la nova marca va posar a la venda fora un Ateca, evidentment el model derivats de Seat, però amb un motor de gasolina del meu més ni menys que 300 cavalls de potència, una mecànica que no feia cap altra cosa que he deixat molt clar que la proposta esportiva de la marca anava més enllà de canvis en la part estètica.

 

Això sí, tal com ha anat passant amb la resta de models de Cupra el fabricant, conscient de què són molts els que precisament acudeixen a ells pel seu toc d'esportivitat en la part estètica i no tant pels motors, és la marca del decidit llançar ara una versió més senzilla d'aquest SUV de mida compacta, una versió que compta amb un motor menys potent però que continua sent una opció interessant per a aquells que busquen una mica més d'esportivitat.

Val la pena pagar una mica més i tenir el millor Cupra Ateca

En aquest cas estem davant d'un Cupra Ateca amb un motor de gasolina de 190 cavalls de potència que porta associat a una transmissió automàtica i uneix tracció a les quatre rodes, és a dir, la mateixa tracció i la mateixa transmissió que el motor més potent, el de 300 cavalls de potència.

 

Evidentment sent com és un motor més potent ofereix pitjors prestacions, i a canvi té un preu d'uns 6000 € menys, una quantitat que provoca que siguin molts els que tinguin molt clar que, disposats a gastar-se més de 45.000 € en un model d'aquestes característiques, prefereixen anar directament a buscar la versió més potent, entre altres coses perquè més enllà de tenir un motor amb millors prestacions, compta també amb detalls com els tubs d'escapament Akrapovic i els frens Brembo.

No seria estrany, tanmateix, que aquesta versió d'accés actual de l'Ateca aconseguís les millors xifres de vendes respecte a la versió més potent, la primera que es va posar al mercat i que, com és lògic tenint en compte el seu preu, no ha tingut tampoc gaire impacte al mercat.