Ateca és una vila aragonesa situada a la comarca de Calatayud famosa per les seves xocolates i per donar nom a un model de Seat que va tenir l'honor de convertir-se en el primer SUV de la marca. Al seu dia, la marca espanyola va explicar que van elegir el nom perquè incloïa dues lletres, la T i la C, que eren les inicials de tecnologia i qualitat. Amb els anys, al Seat Ateca li va néixer un germà esportiu anomenat Cupra la vida del qual arriba a la seva fi ara precipitat pel llançament d'un nou model: el Cupra Terramar. Per cert, només desapareix el Cupra Ateca: al seu germà Seat li queda corda per a uns quants anys.
Per quin Terramar?
Terramar és el nom d'un antic circuit de velocitat situat en la població catalana de Sant Pere de Ribes, al costat de Sitges. Per història, el terme Terramar ha estat sempre sinònim de luxe, esport i audàcia, encara que fa dècades que aquell antic autòdrom no acull curses.
Malgrat això, el nom del circuit roman en la memòria de molts barcelonins aficionats al motor i, per això, Cupra organitza allà presentacions dels seus cotxes. L'antic circuit va ser el tercer que es va construir a Europa, just després dels de Monza i Brooklands, a Surrey.
SUV esportiu
El Cupra Terramar, com el Cupra Ateca, és un SUV compacte, però la seva vocació esportiva és molt més evident. El Cupra Ateca, de fet, mai no ha deixat de semblar un SUV familiar encanallat al que, sigui dit, no li queden massa bé les robes esportives. El Terramar s'emmotlla molt millor a aquest esperit i, per això, al costat dels propulsors electrificats, n'incorporarà altres de combustió. El seu disseny exterior és molt agressiu i implementa el nou llenguatge de disseny de la marca que ha ideat Jorge Díaz i que atorga a Cupra una personalitat diferent, més moderna i allunyada del que Seat ha significat sempre.