Els que feia molt temps que estan atents a les notícies que envolten a la indústria d'automòbil saber molt bé que, d'una banda, el relat que estan duent a terme molts fabricants potents a Europa és una que, per un altre, les xifres de vendes són d'altres, evidenciant que el relat i la realitat en molts casos no coincideixen.

I l'exemple més clar en aquest cas és tot el que està ocorrent amb els cotxes elèctrics, especialment al nostre país. Així, mentre l'anunci de l'arribada de nous elèctrics és constant i cada vegada són més les marques que estan apostant per aquest tipus de models, la realitat és que la quota de mercat dels cotxes elèctrics a Espanya és gairebé insignificant, d'entorn del 5 o un 6 % de les vendes totals, el que implica ni més ni menys que 10 punts menys respecte a bona part dels mercats a Europa.

 

Són molts els motius pels quals els cotxes elèctrics no estan triomfant al nostre país, entre ells el fet que siguin models molt més cars que els seus equivalents amb motors de combustió, que les seves autonomies continuen sent encara molt escasses i, sobretot, que el nostre país aquest any és llum quant a la xarxa de carregadors públics, una cosa imprescindible a l'hora d'afrontar viatges de llargues distàncies amb un EV.

El CEO de Cupra no es mossega la llengua

Aquest sentit, han estat moltes les marques que ja han aixecat la veu, especialment al nostre país, sent una d'elles Cupra, el fabricant derivat de Seat i que l'apostarà tots els elèctrics a curt mig termini.

 

No ha estat cap altre que el màxim responsable de Cupra, Wayne Griffiths, el que no s'ha mossegat la llengua en unes recents declaracions sobre com veu ell el futur del cotxe elèctric al nostre mercat: "A partir de l'any que ve, aproximadament la meitat de la meva empresa fabricarà cotxes elèctrics. Encara no hi ha mercat per a això a Espanya i això em preocupa. L'any que ve fabricarem vehicles elèctrics, però per a qui? És només el 5 per cent del mercat".

Si bé és cert que hi ha alguns mercats a Europa, especialment els del nord del vell continent, on la implantació dels cotxes elèctrics està sent molt superior i segurament encaixa amb els plans que tenien molts fabricants, en la immensa majoria de mercats a Europa els EV no estan tenint un èxit que tenien, per això moltes marques ja estan redefinint els seus objectius en aquest sentit.