No és que sigui precisament cap secret que Dacia s'ha convertit en una de les marques de referència a Europa. Si bé és cert que porta molts anys en els quals molts miraven amb menyspreu al fabricant romanès, el cert és que alguns dels seus models han aconseguit el que molts d'altres no han aconseguit: ser l'autèntica referència en el seu segment a les carreteres del vell continent.
Un bon exemple d'això és el Dacia Sandero, un model que va acabar el passat 2022 sent ni més ni menys que el segon cotxe més matriculat a les carreteres europees, tot un èxit que el bon treball de la marca associada al grup Renault amb l'actual generació del seu utilitari.
És de sobres conegut que el principal èxit de Dacia passa per l'excel·lent relació qualitat preu dels seus productes, una relació que ha anat millorant amb el pas dels anys. I és que, si bé és cert que al principi la marca triomf perquè va posar al mercat en models extremadament senzills i a preus molt baixos, avui dia continua sent un fabricant que fixa preus per sota de la mitjana però amb models que tenen un nivell de qualitat ja molt més alt.
Dacia sap explotar molt bé els seus models
Un dels encerts de la marca romana és que, com bé saben els que estan interessats en fer-se amb un dels seus models, fa poc va decidir eliminar les versions més bàsiques d'opcions com el Sandero o el Duster, és a dir, va convertir a les versions d'accés d'aquests dues models en opcions ja molt ben dotades de sèrie però que, al seu torn, continuaven mantenint i continuen mantenint un preu per sota de la mitjana .
Però el millor de tot, i allà és on Dacia sap molt bé que has aprofitat el buit que has deixat alguns dels seus rivals directes, és que són precisament les seves versions anomenades Extreme, un tipus d'acabat que li aporta un toc més aventurer als seus models, el que està concentrant la immensa majoria de les vendes, entre altres coses perquè és un acabat que arriba molt ben dotat de sèrie però que al seu torn no implica un augment gaire vestida preu com si que passa en altres marques.
Que el 70 % dels Dacia que es matriculen actualment el faci ell amb aquest tipus d'acabat que té una mitjana de preu d'uns 17.500 € no fa cap altra cosa que evidenciar l'excel·lent treball de la marca en aquest sentit.