No és que sigui precisament cap secret que Dacia forma part del grup Renault des de fa ja molts anys. De fet, no són pocs els que asseguren que bona part de l'èxit que està aconseguint la marca low-cost en els últims temps a Espanya i a Europa es basa precisament en que pot comptar amb la tecnologia del gegant francès però, alhora, continuar apostant per diferents fórmules per tenir preus molt més baixos.
En aquest sentit, com no podia ser de cap altra forma tenint en compte que l'últim que vol Renault és que sigui una marca que es relacioni amb conceptes com els de cotxes barats o low-cost, a la marca francesa sempre s'han encarregat de diferenciar-se i a separar-se clarament de Dacia, sobretot als països més importants a nivell europeu, que no deixen de ser el seu millor terreny de joc.
Renault converteix el Duster en un SUV prèmium a Turquia
Tanmateix, els que han seguit en els últims temps l'evolució de la marca francesa i de la marca romanesa saben molt bé que, en aquells països en els quals Dacia no és present, és habitual que sigui Renault la que opti per agafar alguns dels models més reeixits de Dacia i vendre'ls amb el seu logo al frontal.
I això és precisament el que ha fet recentment Renault al mercat de Turquia, mercat en el qual Dacia no és present i en el qual han començat a comercialitzar el Renault Duster, que evidentment no deixa de ser un Dacia Duster però amb el logo de Renault tant al frontal com en la part posterior i al volant.
Evidentment la marca francesa no ha variat res d'aquest model per poder vendre'l més pel seu segell, encara que es pot tenir en compte que, amb l'excusa que els clients consideren que és un Renault és un model molt millor que un Dacia, no han tingut problemes en augmentar el seu preu de forma notable encara que és dins de preu no hagi arribat de la mà de cap millora.
Amb un rang de preus que va des de poc més de 34.000 € fins a més de 43.000 €, Renault ha convertit al Duster en un model prèmium a Turquia, alguna cosa que evidentment s'impensable al nostre mercat, entre altres coses perquè la percepció de la marca romanesa i de la marca francesa a Espanya és molt definida i clara.