El Dacia Sandero, líder indiscutible de vendes a Espanya durant 2024, està preparat per escriure un nou capítol en la seva història. Per tercera vegada, aquest popular utilitari es posiciona com el favorit dels compradors, i ara s'encamina cap a l'electrificació. Aquest canvi començarà amb un redisseny el 2025, que inclourà una versió híbrida (HEV) i marcarà l'inici de la seva transició tecnològica.
En el dia d'avui, el Sandero ja compta amb l'etiqueta ECO, encara que això es deu a la seva variant bifuel ECO-G, que utilitza gasolina i gas GLP. Tanmateix, l'autèntica transformació arribarà amb la pròxima generació del model, que inclourà per primera vegada una opció 100% elèctrica. Així ho va confirmar Denis le Vot, CEO de Dacia, durant la recent presentació de resultats de la marca.
El Dacia Sandero rebrà una actualització el 2025
S'especula que el nou Sandero elèctric podria compartir tecnologia amb el Renault 5, triat cotxe de l'any a Europa el 2025. Amb una bateria de 40 kWh, aquest model oferiria fins a 300 km d'autonomia i 95 CV de potència, tot això sota un disseny renovat i un enfocament pràctic pensat per al dia a dia.
Dacia també podria aprofitar la plataforma CMF-B de Renault, una arquitectura que combina motors de combustió i elèctrics, utilitzada en models com el futur Clio. Això li permetria al Sandero adaptar-se a les necessitats d'un mercat en plena transformació.
La nova versió del Sandero arriba amb versions híbrides i elèctriques
L'experiència prèvia de Dacia amb l'Spring aplana el camí per a aquest nou model. L'Spring, conegut com el primer elèctric low cost de la marca, ofereix fins a 228 km d'autonomia i un preu trencador des de 19.100 euros sense ajuts. Encara que més petit i amb prestacions més limitades, el seu impacte inicial al mercat va ser un èxit. El Sandero elèctric, en canvi, promet més mida, millor autonomia i un disseny més sofisticat.
El Sandero elèctric no debutarà fins a finals de 2027, una decisió estratègica que alguns consideren arriscada, atès l'auge de l'electrificació als utilitaris. No obstant això, Dacia aposta pel pes de la seva reputació i l'èxit indiscutible del Sandero a Europa, on ha liderat vendes a múltiples mercats.