No té res a veure amb Dàcia, però per eficàcia, durabilitat i preu, podria comparar-se perfectament amb els cotxes que fabrica i comercialitza la solvent marca romanesa del grup Renault.. En realitat, és un Volvo per dins, es diu Lynk & Co 01 i guanya terreny a Espanya a passos gegantescos gràcies al seu estil, les seves prestacions i el seu preu.

Lynk & Co 01
Lynk & Co 01

Un vehicle molt actual

El Lynk & Co 01, que porta ja sis anys a la venda a la Xina i es comercialitza des de fa quatre als diferents mercats europeus., ha estat recentment objecte al país asiàtic d'una sèrie de retocs que li donen un aire més actual; però, a Europa, de moment, es continua comercialitzant la seva primera versió, amb 4,54 metres de llarg, 349 litres de maleter. La previsió és que, ben aviat, el renovat model que ja es pot comprar a Àsia arribi també a Europa. El paquet d'equipament és únic i tancat, però inclou elements com el sostre panoràmic, els fars LED, el quadre de comandaments digital amb pantalla de 12,3 polzades i llantes d'aliatge. Actualment, i segons el portal d'ofertes quecochemecompro.com, costa 44.500 euros. Només al juliol, va vendre 290 unitats i, des de gener, en porta col·locades gairebé 1.150 a tot Espanya.

Mateixa mecànica que Volvo

Volvo i Lynk & Co són propietat de Geely i, per això, el Lynk 01 i el Volvo XC40 comparteixen gran nombre d'elements mecànics. Els dos equipen propulsor, un 1.5 litres de gasolina amb tres cilindres que en el Lynk 01 està avalat per una bateria de 0,7 kWh si optem per la versió HEV. Si elegim la PHEV, que és la que actualment està disponible a Espanya, la bateria és de 14,1 kWH i la potència assoleix els 261 CV. És, sens dubte, un gran cotxe que, estèticament, guanya fins i tot el seu germà suec.