No és que sigui precisament cap secret que, per molt que avui dia en la indústria de l'automòbil podem trobar l'oferta diferent més gran en motors coneguts fins ara, hi ha un tipus de mecànica que està en el punt de mira per part de les autoritats europees i que, de fet, ja no entra en els plans de la immensa majoria de fabricants que venen els seus cotxes a les carreteres del vell continent.

Aquest motor no és altre que el motor dièsel, un tipus de mecànica que s'havia convertit en la més popular a les carreteres europees en poder presumir de tenir un menor consum de mitjana que els motors de combustió i ser perfecte per a aquells que continuen apostant per fer molts quilòmetres a l'any alts velocitats en autopista i autovia.

 

Tanmateix, sent un tipus de motor que contamina més que els de combustió i, sobretot, els híbrids, la immensa majoria dels fabricants estan deixant d'apostar per ell. No és casualitat llavors que siguin molts els que vegin ara als motors híbrids auto recarregables, motors que prometre consums molt baixos, com els 'nous dièsel'.

Dacia combina el GLP amb un sistema MHEV

El que segurament molts no s'esperaven és l'entrada al joc de la nova tecnologia que ha estrenat Dacia en el llançament del seu model més esperat, el Bigster, un SUV que se situa per mida per sobre del Duster i que representa l'últim en tots els sentits per part de la marca low-cost.

 

I és que més enllà de les novetats en l'apartat estètic i de qualitat, la principal novetat d'aquest model és que comptarà a la seva gamma mecànica amb un motor que combinés un sistema de micro hibridació lleugera amb un motor de combustió que pot funcionar tant amb gasolina com amb GLP, amb la tecnologia fins ara mai vista.

Un dels grans arguments a favor d'aquest model és que, vas allà que permet lluir l'etiqueta ECO de la DGT, una cosa que ja ocorre amb els GLP i amb els MHEV, la combinació d'aquestes dues tecnologies acaba derivant que aquest Bigster tindrà una autonomia amb aquest motor de gairebé 1500 km i un consum més que moderat. No se sap fins a quin punt aquest motor serà o no el més demandat dins de la gamma d'aquest nou model, però sens dubte apunta a ser una opció molt reeixida.