El principal motiu pel qual el Dacia Sandero s'ha convertit no tan sols el model més venut de la marca a Espanya i a Europa sinó també en el rei absolut de vendes del nostre país i del mercat europeu en el passat 2024 és que, en plena època d'augment considerable del preu dels cotxes, aquest petit low-cost continua sent una opció bastant més barata que la immensa majoria dels seus rivals generalistes.

És evident que, especialment la versió d'accés, no pot presumir de ser un model que es pugui comparar quant a qualitat de materials i tecnologia respecte a altres opcions com és el cas del Seat Ibiza o el Opel Corsa en les seves versions d'accés, però que tingui un preu de partida que supera per poc els 13.000 € comptant amb totes les promocions i descomptes és el que provoca que versionis intermèdies que ja tenen un preu similar al del Seat o el Opel però que arriben millor dotades, com per exemple amb motors amb etiqueta ECO, acabin sent les més venudes.

 

Això sí, com bé saben en el fabricant associat a Renault, que el seu Sandero sigui un èxit absolut pel preu no significa que no hi hagi, almenys actualment i al nostre país, una opció fins i tot més barata i que compta|explica també amb motor de combustió: el Fiat Panda.

El Fiat Panda es resisteix a perdre quota de mercat

En aquest cas no estem davant del flamant nou Grande Panda, si no d'un renovat Panda que ha millorat en alguns aspectes però que alhora continua sent un dels models més veterans de la seva categoria, per això a més és el cotxe que pot presumir de ser el més barat amb motor de combustió al nostre país actualment.

 

Comptant amb totes les promocions i amb tots els descomptes, la versió d'accés d'aquest model es queda per sota dels 12.000 €, comptant amb un gran argument al seu favor com és el cas que arriba de sèrie amb un motor de gasolina de 70 cavalls de potència associat a una transmissió manual i, sobretot, a un sistema de micro hibridació lleugera, per la qual cosa alhora presumeix de ser el cotxe amb l'etiqueta de la DGT amb el preu més baix al nostre país.

Saben a Fiat que l'èxit del Sandero està sent tan notable que fins i tot promocions com aquestes no provocaran que la distància respecte a aquests dos models es redueixi, però no seria estrany que les vendes del seu Panda augmentessin de forma notable.