Els SUV no deixen de créixer a Espanya i a Europa, i les marques amb pes al mercat ho saben molt bé. És per això que l'oferta d'aquest tipus de models, ja siguin urbans, de mida mitjana, de grans dimensions, híbrids, de combustió, cupè o familiars, etcètera, no deixa de créixer.

Això sí, dos dels quals poden presumir de ser dels més barats a Espanya són, com no, el Dacia Duster, un dels top vendes de la marca romanesa, i el SsangYong Tivoli, un SUV que molt pocs tenen en compte però que, sens dubte, pot presumir de tenir una de les millors relacions qualitat/preu a Espanya.

Dos models que es mouen en una franja de preus molt propera i que es converteixen en opcions molt atractives precisament per això, pels seus baixos preus. En aquest sentit, tenint en compte que els dos són models del mateix segment, la pregunta que es fan molts és més que obvia: "Quin dels dos em compro?".

El Dacia Duster i el SsangYong Tivoli, dos dels SUV més barats a Espanya, cara a cara

SI ens centrem en els preus, el model coreà és qui s'emporta el gat a l'aigua. I és que, com veiem en quecochemecompro.es, el preu de la versió més senzilla del Tivoli és de 13.700 euros sempre que optem per finançar la compra amb la marca coreana. Per la seva part, el Duster més senzill de tots té un preu de partida de 14.800 euros, un preu també condicionat al finançament.

Això sí, un aspecte molt important a tenir en compte i que juga a favor del Dacia és que, malgrat ser un model més car, compta amb l'etiqueta ECO de la DGT. I és que mentre que el Tivoli arriba en la seva versió d'accés amb un motor de gasolina de 1.2 litres i 128 cavalls, el model romanès el fa amb el reeixit 1.0 TEc ECO-G que combina gasolina i GLP.

A partir d'allà, tant a nivell d'equipament com de qualitat en tots els sentits és el Tivoli el que guanya la batalla. I és que el Duster més senzill de tots arriba amb l'acabat Essential que, entre altres coses, no compta ni amb aire condicionat de sèrie. D'altra banda, els ajuts a la conducció i els sistemes de seguretat del SsangYong són també molt superiors als del model de Dacia.

On sí que guanya la batalla el SUV de Dacia és en la seva capacitat de càrrega, encara que la victòria és ajustada. Compta amb una capacitat al seu maleter de 445 litres pels 427 que declara el SsangYong.

Així, tret que el motiu principal per fer-se amb un d'aquests dos SUV sigui el de tenir l'etiqueta ECO de la DGT, on evidentment el Duster és l'opció a escollir, el SsangYong, sent a més més barat, és una opció molt més complet i atractiva.