Un dels grans objectius que ha tingut Dacia en els últims anys ha estat el de treure's de sobre l'etiqueta o la imatge de marca low-cost i intentar posicionar-se com una marca que rivalitza directament contra fabricants generalistes com és el cas de Seat, Citroën o Kia.

En aquest sentit, gràcies a la inestimable ajuda de Renault, els romanesos han anat poc a poc modernitzant la seva gamma de models i deixant enrere alguns cotxes que, si bé evidentment eren tota una temptació per preu, en moltes ocasions resultaven ser opcions massa senzilles per a l'immensa majoria de conductors al nostre país i en bona part dels mercats importants a nivell europeu.

 

Tan sols fa falta veure, per exemple, el nivell de qualitat percebuda en el nou Dacia Duster, l'últim model que ha posat a la venda la marca a Europa, per adonar-se d'aquest enorme pas davant que ha donat el fabricant a nivell de qualitat, d'equipament i de tecnologia, sent un model que no està precisament molt lluny d'alguns dels seus rivals directes de segment.

El Bigster situarà Dacia en una nova dimensió

Un pas endavant amb el Duster que encara ha de ser més important amb el qual serà el seu germà gran, el Bigster, el model que es posicionaran a la zona més alta dins del catàleg del fabricant romanès i que es convertirà de fet en el primer C-SUV de la història de la marca.

És cert que encara no s'ha presentat oficialment i que hi ha molts detalls que encara no es coneixen, però sí que se sap que la intenció que té el fabricant amb aquest model és un model que estigui ja pràcticament al mateix nivell que alguns dels seus rivals generalistes referent a la qualitat dels seus materials, sobretot en les seves versions més ben dotades.

 

Evidentment continuarà sent un model low-cost que, sobretot en les seves versions d'accés, tindrà un preu per sota de la mitjana, però en les seves versions superiors i amb el nivell d'equipament més gran possible serà un model que, fins i tot tenint un preu molt moderat, evidenciarà el salt davant que ha donat de la marca dels últims anys.

En aquest sentit, no són precisament pocs els que asseguren que, com ja passarà amb la nova generació del Duster, un model que representa aquesta nova essència de la marca, el futur Bigster, que arribarà el 2025, té molts números de convertir-se en un dels models més venuts de la seva categoria.